Alla inlägg under juli 2014

Av Julia Jacobsson - 15 juli 2014 19:48

På fredag är det ännu en gång klart för start. Denna gång går tävlingarna på Tomelilla, men jag hade tyvärr inga propar till mina hästar, så jag va tvugen att anmäla ut något bara för att jag skulle kunna få tävla och det blev inte så bra.. Nu fick jag strunta i mitt stora mål som jag har kämpat efter i flera månader bara för detta, känna inte så bra, allt man gjort och all tid man har lagt ner har nu varit i onödan...
Jag har lopp 6 och lopp 10 på fredag. I lopp 6 är det jag och Cascader som går ut i sulkylopp, vi har nummer 15 och det ser väl sådär ut. Vi startar på 220m tillägg, men det är väl bara att GASA och hoppas att det går bra!

I lopp 10 är det Zixten som ska gå ut och debutera! Vi har nummer 1 vilket jag blev glad över när jag såg startlistan! Ska bli spännande att se hur han sköter det i lopp, men det ska nog gå bra!
Men jag är ändå besviken att mitt mål med honom som jag satsat så länge på nu antagligen kommer att gå förlorat på grund av detta och det känns inte så bra och om jag hade vetat hade jag kunnat gjort detta för länge sedan., men samtidigt är det ju delar av mig som vill detta.. Känns som att mina känslor delar mig på mitten :-/

Hoppas bara att det går bra!! Men det tror jag att det gör, för mina älsklingar sviker mig aldrig och jag vet att de alltid ger allt för mig!! :')

Av Julia Jacobsson - 11 juli 2014 14:53

Igår åkte jag med trevliga fam Zetterqvist mot Eskilstuna för att idag starta där. Det va en lång resa men det va ändå över rätt snabbt vilket var skönt!
Idag har vi gjort en massa förberedelser mm inför kvällens lopp där jag ska rida fina Tyko!
Det blir hemåtfärd direkt efter loppet och jag hoppas loppet går bra så att det blir en lätt resa hem! Kommer hem ca 2 inatt för att sedan gå upp klockan 7 och åka till Jägersro för mer tävling! Älskar livet! :D

Av Julia Jacobsson - 9 juli 2014 17:09

Jaha, då var det ännu en riktig sommardag med stekande sol och värme, men jag kan faktiskt tycka att det kunde varit lite kallare ändå för så fort med går utanför dörren blir man alldeles för varm och då vill man helst bara stanna kvar inne.
Jag satt nyss och kollade genom startlistorna inför lördagens tävlingar och det ser ut att bli en rolig heldag på Jägersro! Jag trodde bara att jag skulle få 2 lopp men när jag såg listorna var jag med i tre vilket jag blev väldigt glad över då jag älskar att tävla! :)
Först ut för min del på dagen är Dansör som går ut i lopp 4:a och har nummer 4:a, men där har jag nog ingen vidare chans, bara att ta sig runt och hoppas på en godkänd prestation.

Andra loppet för dagen har jag lopp 12, där kör jag Ila Roll i Gulddivitionen och jag har nummer 1. Detta loppet ser betydligt bättre ut och jag hoppas att det kommer gå bra! :)

Sista loppet för min del för dagen är lopp 13 där jag rider Cascader i monteloppet. Vi har nummer 6 och loppet ser sådär ut. Det enda mål jag har med honom i detta lopp är att komma runt med en godkänd prestation och jag hoppas att han håller med mig!

Kommer bli en lång men grymt rolig dag!! :)

Av Julia Jacobsson - 7 juli 2014 23:34

Igår var det helt underbart väder, en riktig sommardag, solen sken, det var stekande hett och inte ett måln på hela himmeln!!
Jag passade då på att ta en promenad till stranden med Nilla då det va helt perfekt strandväder!

Älskar detta väder!! <3

Av Julia Jacobsson - 6 juli 2014 13:00

Igår var jag ute och körde tre stycken hästar, Zixten Cascader ock Dansör! Alla kändes jättefina och det känns som att de går på rätt håll!! Så skönt!!
Idag är det riktigt varmt och jag funderar på att gå till stranden en stund! :)

Av Julia Jacobsson - 3 juli 2014 22:33

Mim sadel har äntligen blivit blå (min tävlingsfärg), vilket jag har viljat länge, och nu är det gjort!!

Zigge var även ute på en lugn liten runda idag och kändes fortsatt fin vilket är skönt!!
Jag och Cascader var även med i invigningsparaden till sprintermästaren och det gick jättebra! Ibland går allting bra helt enkelt!

Av Julia Jacobsson - 2 juli 2014 00:01

Va ute på en liten runda med Zixten och Dansör idag igen och de kändes fortsatt fina, skönt! :)
Tog även en liten skritt/ mysridrunda i hagen med Pannkakan och fölet gick med vid sidan och de skötte sig också bra! :)
En sak som gjorde kvällen ännu bättre va att vi åt lite jordgubbar, mums!! :D

Av Julia Jacobsson - 1 juli 2014 00:20

Var ute en runda med Zixten och Dansör idag och Dansör kändes lite bättre, som att han är på bättringsvägen efter allt hårt arbete, vilket är skönt!! Zixten kändes jättefin och det känns som att han har hittat tillbaka till sin fina form igen, vilket är så otroligt skönt och det glädj mig mycket att han kändes så fin!!
På kvällen åkte vi till travet för att träna inför invigningsparaden till sprintermästaren på torsdag där jag ska rida Cascader!! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards