Alla inlägg under augusti 2014

Av Julia Jacobsson - 18 augusti 2014 22:38

Gårdagens tävlingar gick över förväntan!! :D
Först går Ijor med mig ut i montén och efter en hård upploppsstrid lyckas han sätta nosen först och vinner!! :D
Sedan går Zixten ut i sitt sulkylopp med mig och han bara tuffar på och springer om alla och drar ifrån och tar en enkel seger på det nya fina rekordet 2.09,7 En sänkning på 6,8 sek och han kändes superfin och jättestabil!!! :D
Sist för dagen gick Ila ut i sulkyloppet. Hon sprang på bra men sista biten var det tyvärr något som inte stämde men efter mål fixade vi till det och sedan blev det som tur var bra igen, men vi lyckades ändå ta en 4:de plats!! Så otroligt nöjd med dagen!!! :D

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Idag va det hemresa från Gotland och imorgon är första dagen i skolan... Hoppas det går bra!

Av Julia Jacobsson - 16 augusti 2014 22:01

Loppen från gårdagens tävling gick bättre än förväntat!
Ila kom 4:a och kämpade på riktigt bra! :)
Zixten kom 2:a och va duktig! Men vi hade sådan otur att när vi körde ut till värmning och kört ca 100m på banan började en sko klinga och han drog av dig skon och vi fick vända och köra in igen för att dra av den andra skon med, men det tog en stund och han har aldrig gått utan framskor i lopp innan, plus att han inte fick så mycket värmning och ändå gick han halt okej i loppet och kom in på tiden 2.18 så jag va nöjd med gårdagens lopp! :)

Idag fick mamma ett samtal från en vi känner som var och kollade till våra djur och så berättade hon att min kanin Zockervadd hade dött!! :'(
Zockervadd var 6-7 år och det hade åskat rätt mycket hemma så vi tror att hon kanske har fått en hjärtattack eller något liknande av rädsla och då eftersom hon va så gammal för att va kanin med! :'(
Hon kommer alltid finnas i mitt hjärta min älskade kanin! <3



Av Julia Jacobsson - 14 augusti 2014 16:44

Imorgon va det dags för tävling på Visbys dubbeltrav! Det ska bli spännande och kul att tävla där!
Imorgon har jag två lopp och den är med mamma och son, Ila Roll och hennes avkomma Zixten Mo.

Först ut för dagen för mig är Ila, som startar i lopp 7 där vi har nummer 2. Vi startar från 20m tillägg men tyvärr har vi nog inte så stor chans då vi är långsammast i loppet och vi startar tillochmed efter en häst som är snabbare, det är så dåligt med dessa pengahandikap, jag hatar dessa pengapropar!!! Inget blir rättvist och jag vill ha tillbaka rekordhandikapen igen! De va så mycket rättvisare!!
Men iallafall så tror jag att jag och Ila säkert kan göra en bra prestation! :)

Mitt andra och sista lopp för dagen är med Zixten. Vi startar i lopp 12 och har nummer 4 och vi startar från 60m tillägg.
Vi kanske kan ha chans att ta placering, men även detta lopp är penglopp och väldigt orättvist då en häst som har 5 sek snabbare rekord än oss startar 20m framför oss! Annars är väl resten av hästarna rätt jämna, men än en gång så ska jag bara säga att jag HATAR pengapropar!!!

Av Julia Jacobsson - 12 augusti 2014 22:45

På fredag är det tävling i Visby och inlägg om det kommer imorgon.
Nu tänkte jag bara lägga upp en liten bild på Zigge när han har anlänt! :)

Av Julia Jacobsson - 10 augusti 2014 23:56

Zigge kändes hur fin som helst i sitt pass igår, vilket va väldigt skönt! Nu får han gå en liten runda imorgon med, sen är han redo :)
Idag har jag varit neråt landet och testat rida en häst som kallas Gullan. Det va första gången hon blev riden, fast hon skötte sig utmärkt och det kändes nästan som att hon va hur van vid det det helst, roligt! Det kanske blir en bra montéhäst! :D

Av Julia Jacobsson - 9 augusti 2014 10:11

Igår kl 16.15 lämnade vår älskade Nellie jorden och gick vidare till himlen där jag hoppas att hon får det bra! Det va väldigt jobbigt och är fortfarande och kommer antagligen vara långt framöver med, men försöker man tänka på att det va för hennes eget bästa så känns det ju lite bättre men fortfarande är det jobbigt

Idag ska jag ut med Zixten på en liten runda och se hur han har tagit starterna från helgen nu efter att han har vilat denna vecka! :)

Av Julia Jacobsson - 8 augusti 2014 01:12

Imorgon kommer bli den värsta dagen i mitt liv! Vår älskade hund blir i år 16 år och börjar nu bli lite dålig och mina föräldrar har beslutat att ta bort henne innan hon blir allt för dålig..
Jag har levt hela mitt liv med henne, hon har varit med mig hela tiden och hon föddes bara en månad efter mig och jag har växt upp tillsammans med henne..
Mina föräldrar har berättat historier om när jag var liten och låg i barnvagnen och hon då låg bredvid vagnen och vaktade mig så att inget skulle hända och hur hon passade mig i olika situationer även fast hon bara va en liten valp då..
Även fast det är för hennes eget bästa så är det så otroligt jobbigt att släppa iväg en sådan stor del av mitt liv.. Någon som jag har delat så otroligt mycket med och haft så otroligt roligt med!..
Det är så otroligt jobbigt och jag knappt vet vart jag ska ta vägen..

Av Julia Jacobsson - 7 augusti 2014 01:37

Idag har några av våra hästar tränats, samt att jag har fått lite träning med. Hästarna fick gå lite vanlig ridning så som övning av att få de i galopp genom att ge de galoppskänkel osv och eftersom jag själv inte har ridit så mycket sådan ridning var det en övning för mig med. Jag är inte så bra just nu haha, men övning ger färdighet så jag blir väl bättre med tiden kan jag hoppas! ;)
Kul var det i alla fall! :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards