Alla inlägg under augusti 2014

Av Julia Jacobsson - 4 augusti 2014 13:39

Här kommer bilder från gårdagens tävling på Halmstad!
Tyko och jag:

Zixten och jag:

Jag och Cascader:

Av Julia Jacobsson - 3 augusti 2014 23:50

Dagens tävlingar gick både bra och dåligt, men jag va mer nöjd än missnöjd!
Tyko och jag va ju först ut och det gick sådär.. Han sprang upp till närmsta häst men ville inte om så det va lite surt.. Men han slutade ändå 3:a så får väl se det som positivt.

Cascaders lopp gick inte så bra, han var väldigt lat från början till slut och kändes inte alls så fin som vanligt så vi får se vad vi ska göra med honom nu då han bara har känts värre eller latare ju mer starter han gjort så nu får han vila lite och sen får vi se hur vi ska göra..
(Gammal bild)

Zixten överraskade stort och jag kan inte vara annat än superstolt!! Det va första starten bakom bilen, alltså autostart och han skötte det jättebra, men när bilen stack iväg blev han lite ivrig och tog en rejäl startgalopp, efter en bit tog han en till galopp och vi fick då köra på säkerhet för att vi inte ville bli diskade. Vi gick in på sista varvet och låg då 3:a, det kändes omöjligt att komma ikapp framförvarande då 2:an låg ca 40m framför och 1:an ca 100m framför. Vi gick in på bortre långsida och jag tänkte bara att jag skulle ta oss runt för att ta tredjeplatsen, men det ville inte Zigge. Han började öka och i sista kurva kom vi ikapp 2:an och kunde ta oss om, sedan var det upploppet kvar som är ca 200m och vi låg 60m bakom ledaren, Zixten ökar och springer snabbare och snabbare och närmar sig mer och mer och ca 20m innan mål ligger han jämnsides och kan ta sig förbi innan mål och VINNER med en längd!! :D vilken otrolig avslutning han gjorde!! 2.17,1 blev tiden och jag kam bara tänka vad han gick sista biten!! Han gör mig så otroligt stolt och glad!! :D
Nu sover men gott! Hoppas ni också haft lika otrolig helg! :D
(Gammal bild)

Av Julia Jacobsson - 3 augusti 2014 00:14

Imorgon bär bilen av mot Halmstad för att starta lite ponnytrav igen! :D
Denna dag har jag 3 lopp, ett montélopp men Tyko, ett körlopp med Zixten och ett med Cascader.

Först ut för dagen är Tyko som går ut i lopp ett där jag startar honom i monté. Vi har nummer 5 och startar på 1820. Loppet ser rätt hyfsat ut och om han håller sig i trav kan det kanske gå bra.

Nästa ut för dagen är Zixten som startar i lopp 5 där vi ska köra autostart för första gången och loppet är 1640m. När vi va på Åby testade vi köra bakom bilen men han ville mest försöka trycka sig under vingen, haha. Vi har i alla fall spår 6, inte det bästa precis, men vi får göra det bästa av situationen och jag får se till att ha värmt ordentligt och travar han hela vägen kan det kanske gå bra! :)

Sist ut för dagen är Cascader. Vi startar i lopp 12 och där har vi nummer 7 och vi startar på 2280. Det är långlopp vilket jag gillar då Cascader har gott om tid att trava in sig och det är bra vilket leder till att han kan gasas för fullt sista 1,5 varven!! Han gillar ju långlopp har det visat sig, men tyvärr är det väldigt tufft motstånd, så vi får se hur det går men det ser ändå rätt hyfsat bra ut, så vi får hoppas på det bästa! :)

Jag och min syster bjuder på några bilder här med ;)

Av Julia Jacobsson - 2 augusti 2014 00:51

Dagens tävling på Åby gick över förväntan!
Jag hade ju som jag nämnt innan lopp 1 och 2, Ijor i lopp 1, montén och Zixten i lopp 2 ett sulkylopp. Båda hästarna behövde värmas otroligt mycket, annars skulle de bara bli övertända vilket skulle leda till galopp, men allt blev lite kaos och stressigt och inget blev som vi ville i värmningen, men det gjorde inte så mycket.
Ijor och jag red ut till defilering, loppet startade och vi kom iväg bra och drog snabbt iväg, men efter en stund fick vi tyvärr en galopp och tappade mycket, vi kom i trav igen men fick ännu en galopp snabbt därpå. Sedan red vi sista varvet på säkerhet men han kunde faita sig om 2 st och slutade ändå 3:a på den fina tiden 1.57,0 Jag va jättenöjd!! Och med tanke på att underlaget inte va helt på topp va det ju ännu bättre presterat!!
Men jag tror att om han inte hade galopperat hade han tagit det! Men jag är väldigt nöjd ändå!

Sedan va det dags för Zixtens lopp. Vi startade från 20m tillägg men vi fick en urusel start och var ca 10 m sena i starten, men Zigge gav sig inte för det, han kämpade på och tryckte sig ikapp och vi kom snabbt ikapp en klunga på 4 st och flög om den redan innan första kurva, sen var det bara en framför oss. Från en början plockade vi inte mycket i början av kurvan, men i utgången var vi nästan ikapp, men då började Zigge lata sig lite så då styrde jag ut i andraspår för att gå till attack och han tryckte sig sakta men säkert upp bredvid och förtsatte ända tills han hade kommit om och sedan utökade han försprånget ända till han kom in på upploppet, då kollade jag mig över axlen och konstaterade att vi hade ca 100m ner till nästa häst, så jag lät honom jogga över upploppet och tog ändå hem en enkel seger!! :'D Han är bäst!! Detta gjorde han även tillochmed på nytt rekord, 2.16,5 utan galopp vilket var en slipning av rekordet på 4,4 sek!! Jag visste inte att han kunde så snabbt ens! Jag är verkligen jättenöjd med min lilla älskling!! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards