Alla inlägg under oktober 2014

Av Julia Jacobsson - 13 oktober 2014 19:27

Nu har startlistorna inför helgens tävlingar på Färjestad kommit ut. Zixten går ut i lopp 4 och 8 och jag kan bara hoppas att han håller sig på benen och att han känns fräsch!
Jag börjar redan bli nervös men bara för att jag är rädd att han ska börja dra i väg i galopp i starten som han brukar föra i autostart, men någon gång ska vara första gången han inte gör det så jag får hoppas på att allt stämmer nu på lördag!!

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 12 oktober 2014 23:11

Igår gick årets klubbmästerskap på Halmstad. Först ut var jag med Zixten. Vi hann inte värma tillräckligt så när loppet gick hade jag en alldeles för pigg häst och det var i stort sätt bara att sitta och hålla. Han fick några jättegalopper och tappade mycket men slutade ändå på en 4:de plats på tiden 2.14,1 vilket var bra för att även va första snabbjobbet sedan skadan så jag var nöjd!
Sedan skulle jag och kopia ut i gum och gubb loppet. Jag hade aldrig kört henne innan så i starten gick det trögt men efter en bit hade jag kört in mig på henne och då gick det undan som bara den och vi slutade som sexa på 2.33 vilket var bra för att va första gången!
Sedan skulle jag och lova ut i monten men vi hade värmt för lite så det gick inget bra och det blev bara galopp..
Men nu laddar jag om till nästa helg då Zigge ska ut i finalloppen!! :D

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 10 oktober 2014 09:44

Cascader kändes inte helt hundra för dagen men han tog sig i alla fall runt på en godkänd tid och det var det som räknades! :)

Jag har även glömt att berättat att vi nu har bestämt namn till den nya valpen. Namnet blev Nitzy.

Av Julia Jacobsson - 8 oktober 2014 22:37

Imorgon slutat jag 12.10 och sedan bär det av mot Göteborg och Åbytravet för att köra insprängt lopp med Cascader!
Han startar näst sist och har mycket tillägg men mitt enda mål med honom är att komma runt och bli godkända och efter gårdagens träningspass med honom har jag inte så stora förhoppningar då han inte alls kändes bra, men vi får se hur det går imorgon, annars får han ställas av

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 8 oktober 2014 20:43

På lördag ska jag starta i km i monte med Lova och jag hade aldrig gjort jobb med henne innan och hon hade aldrig gjort montejobb någonsin heller så idag åkte jag upp till travet för att göra ett montejobb med henne, och jag kan bara säga shiiitt vad bra hon var! Innan vi åkte hade hon tampat av en sko så vi fick dra av den andra också och ändå gick hon så otroligt bra!! Ser verkligen fram mot loppet på lördag och om det går bra då väntas det kanske montestart i framtiden!! :D

Av Julia Jacobsson - 7 oktober 2014 17:23

Då var vi på väg ut för träningsrunda med uppladdning inför kommande starter.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 6 oktober 2014 14:23

Idag var en lugn dag i skolan där vi även fick en positiv överraskning!
Efter matten som började halv 10 och varade en timme så fick vi sista lektionen inställd så att vi fick sluta, skönt som bara den! Det blev att åka hem och fixa lite extra i stallet ;)

Av Julia Jacobsson - 5 oktober 2014 22:53

Jag och mamma bestämde oss för att åka och kolla på en film på bio. Filmen vi såg blev "min så kallade pappa" det var en rätt bra film men det tog ett ta innan man kom in i den och fattade vad den handlade om. Men annars var den bra. Det blev även en snabb vända till subway innan filmen, fast jag tyckte att vi var värda lite filmmys idag efter 3 rundor tränade hästar ;)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards