Alla inlägg under november 2014

Av Julia Jacobsson - 17 november 2014 23:11

Igår på Kalmar var det riktigt skitväder. Det var geggigt och grått..
Men i alla fall, jag och Ila fick en dålig start i loppet så vi hamnade efter en del, men vi tog oss ikapp lite, men på slutet tappade vi igen och slutade som första utanför placering.
Nu ska det bli riktigt skönt med att få den efterlängtade vintervilan så att man bara kan ta det lugnt och göra annat :)
Jag fick även reda på mitt resultat från ett prov i so idag, och det hade gått riktigt bra, så jag hoppas att kanske turen kommer nu ;)

Av Julia Jacobsson - 15 november 2014 19:04

Idag har jag varit iväg på shoppingtur tillsammans men min mamma och syrran och även med fam Frick ( Amanda och Gonkan) först åkte vi till Tingsryd för att först äta deras goda räkmackor och efter det gå och shoppa på Börjes hästshop! Jag hittade tre saker, hästgodis, ett par blåvita tyglar som jag viljat ha lääänge, och ett flugnät till när jag ska köra eller rida. Så nu är monteutrustningen lite förbättrad! :)

Sedan på hemvägen åkte vi även inom Ikea för att shoppa lite även där, samt att vi åt lite där också.

[Bild]

Så det blev en trevlig dag med superhärligt sällskap! :D

Nu blir det att ladda om inför imorgon då det blir årets sista tävling! :D

Av Julia Jacobsson - 14 november 2014 09:17

På söndag styr bilen mot Kalmar för årets sista start! Jag ska starta i ett lopp, och det är lopp 8 där jag ska köra ila Roll. Vi startar från 100m tillägg och har sista nummret i loppet. Vi hoppas på att det ska gå bra! :)

Av Julia Jacobsson - 11 november 2014 22:55

Häromdagen hittade jag ett recept på hemmagjord daim och bestämde mig för att testa då jag tycker om det väldigt mycket!

Receptet var ganska enkelt:
2,5dl socker
2,5dl sirap
2,5dl grädde
Och till att ha utanpå: choklad
Man blandade bara ihop ingredienserna och kokade upp dem tills de var perfekt hårdhet. Sedan hällde man upp smeten på en plåt och skördar upp i bitar och lät den stelna. Man smälte chokladen och penslade på bitarna och vips så var det klart! Superenkelt och gott! :)
Ps. Kanske inte de snyggaste bitarna, men goda var de ;)

Av Julia Jacobsson - 10 november 2014 12:43

Dagen igår startade på dåligt sätt då jag hade glömt några av de viktigaste sakerna när vi begav oss mot tävlingen. Självklart var inte oturen över där utan i värmningen med Zixten gick det jättedåligt och loppet gick lika dåligt! Sedan var det monten med Cascader där vi slutade 5:a på en hyfsad tid så det var väl ganska okej, men sedan var det Dags för Dansör som nästan blev sist och i loppet råkade vi köra på en pinne så att det lät lite och han blev skiträdd och galopperade iväg och började sparka så jag fick börja driva på honom så att han fick springa i full galopp och slutade sparka och sedan kunde vi åter köra på igen. Men det är väl bara att försöka glömma den dagen och gå vidare..

Av Julia Jacobsson - 9 november 2014 00:43

Det blev att jag beställde en planka med fläskfilé och det var supergott! Efteråt åkte vi hem till en av dem vi åt med och snackade lite och sedan åkte vi hemåt för att fixa i ordning det sista inför morgondagen!
Jag kom även på idag att det nästan var mer än 2 månader sedan jag red ett montelopp sist, så det ska bli extra kul imorgon!! Det enda jag är nervös för är att inte klara vikten.. Men jag klarar nog den förhoppningsvis..

Av Julia Jacobsson - 8 november 2014 19:25

Då var jag på väg ut till en restaurang tillsammans med min mamma och syster. Vi ska åka till en ny restaurang som vi aldrig varit på, ska bli spännande :)

[Bild]

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 5 november 2014 19:47

På söndag styr bilen mot Åbytravet för årets nästsista tävlingsdag!
Jag ska starta i 3 lopp, ett var med Cascader, Zixten och Dansör.
Först ut för dagen är Zixten som går ut i lopp ett. Jag var lite mot att anmäla men sen på något sätt blev det att vi ändå anmälde och när listan kom så ångrade jag mig något fruktansvärt att jag anmälde! Loppet ser hemskt ut och vi har absolut ingen chans att plocka någon pallplats och kanske inte ens en placering! Vi har tillochmed häst som startar framför oss som har snabbare rekord än vad Zixten har vilket känns fruktansvärt fel! Jag hatar det här med specialarn då det kan bli på detta vis när någon häst går och sänker sig snabbt och då gynnas "fel"!!
Jag får bara försöka få runt Zixten och försöka få en bra tid, även fast det känns så otroligt meningslöst att starta då det är så "fel" distanserat!!

Andra ut för dagen är Cascader i monten, lopp 3, loppet ser hyfsat ut och vi hoppas på det bästa!

Sist ut är Dansör som går ut i lopp 11. Innan anmälan trodde jag att han skulle få 20m vilket kändes bra, men när listan kom så stod han på 40m tillägg, vilket inte var bra!! Inget känns bra alls med denna dag på söndag och det känns bara så värdelöst! :'(

[Bild]

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8 9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards