Alla inlägg under december 2014

Av Julia Jacobsson - 14 december 2014 13:24

Idag är det endast 10 dagar till jul, och en och en halv vecka!! :D
Det är även tredje advent, och igår var det lucia, tiden går så fort! :D denna dag har jag städat och nu är jag i stan för att försöka hitta de sista julklapparna!

Av Julia Jacobsson - 12 december 2014 09:52

Idag gick jag upp ca 2 h innan jag behövde för att gå och titta på luciatåget som hölls i skolan kl 8.30 och jag började inte förrän 10, men lucia är ju inte så ofta så då kunde jag offra mig och gå och titta, och de var jätteduktiga!

Av Julia Jacobsson - 11 december 2014 22:43

Jag hade tänkt att träna Pannkakan idag, men när jag kom hem, så öste det det mängder med regn och det hade börjat bli ganska mörkt, så jag bestämde mig för att strunta i att köra.
Istället blev det lite fortsättning av pyssel och pynt inför julen och så han jag även träna lite, vilket var otroligt skönt då man känner att hela kroppen mår bra och det är även ett bra sätt att rensa tankarna på!
Imorgon är det äntligen fredag och nu är det mindre än en vecka kvar i skolan tills lovet!! Ska bli så otroligt skönt med ledigt!

Av Julia Jacobsson - 10 december 2014 22:30

I eftermiddag bakade jag ännu lite mer julgodis inför julen! Denna gång blev det peanutbuttercups. Jag ficn receptet av en kompis för några veckor sedan och tänkte att jag var tvungen att testa. När de var klara var jag ju tvungen att tjuvsmaka dem för att se hur det smakade, och dem var goda, bara det att de smakade nästan bara choklad, med det är bara att variera med mängden jordnötssmör.
De var lätta att baka då man endast behövde 3 saker:
~ blockchoklad ca 150g
~ jordnötssmör
~ knäckformar

1. Börja med att smälta ca 50-75g blockchoklad över vattenbad, och klicka i en liten chokladklick av den smälta chokladen i knäckformarnas bottnar och ställ in i frysen, 5-10min.
2. Ta ut och klicka i en liten klick jordnötssmör i varje.
3. Smält resten av chokladen, häll över varje jordnötsklick och ställ sedan in i frysen några minuter.
4. Klart! :)

Till kvällsmat testade vi laga hammagjord kinamat, och det blev faktiskt ett riktigt bra resultat!

Av Julia Jacobsson - 10 december 2014 08:24

Igår hade jag det nationella proven i matte. De första delarna var lite kluriga och vid lunch då vi hade sista delen kvar, så hade jag inte så bra självkänsla inför den sista delen och jag kände mig deppig. Men när vi väl kom in och fick börja med det så känndes det jättebra, då den vara mycket lättare än de första delarna, vilket var så otroligt skönt och jag kände lite hopp igen. 
När jag kom hem, hade jag bara en lugn mysig eftermiddag där jag tränade Pannkakan och tränade lite på vårt "gym".
Idag kom jag på ett det endast är 14 dagar till julafton!! Jag längtar så mycket!    

Av Julia Jacobsson - 9 december 2014 08:24

Igår ägnade jag en liten del av min tid åt att göra knäck!
Resultatet blev jättebra! :)

Recept:
~ 2dl socker
~ 2dl sirap
~ 2dl grädde
~ 100 gram finhackade mandlar
~ ca 60 knäckformar
Sen blandade jag bara ihop det under omrörning och väntade tills det fick en fin ljusbrun färg och sen var det klart att hälla upp i formarna! :)
Lätt och supergott!

Av Julia Jacobsson - 7 december 2014 23:16

Bowlingen och avslutningsfesten i fredags var jättebra, med fina priser, trevligt sällskap och god mat! Jag lyckades tillochmed att vinna på bowlingen i mitt lag!

I lördags åkte jag en sväng till Väla tillsammans med min syrra, mamma och mammas kompis. Först shoppade jag lite och sen gick vi på Ikeas julbord som var superbra! Och efter det shoppade vi lite till och vi testade även Välas yoggiboost innan vi begav oss hemåt igen! Jag hittade inte så mycket men det blev i alla fall en tröja, babylips och ett par örhänge!

Av Julia Jacobsson - 5 december 2014 17:15

Idag är det redan den 5:te december och idag är det, förutom en dag närmare julafton, avslutningsfest med ponnytravet! Nu sitter jag i bilen på väg till en kväll som kommer innehålla mat, prisutdelning, bowling och väldigt mycket skratt och roligheter!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards