Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Julia Jacobsson - 17 januari 2015 23:13

På travet idag gick det väldigt bra. Pannkakan fick gå några varv på slingan och ett bakvarv och hon såg ganska nöjd ut med att vara tillbaka, eftersom öronen pekade spikrakt framåt och hon var pigg och glad. Så det var skönt att det gick så bra.
Efteråt åkte vi till Rebecka för att hälsa på Våfflan ( pannkakans föl ) och för att prata lite. Vi bjöds på god fika, och hade en trevlig stund.

På kvällen skickade Thilda jättefina bilder på Zigge sedan i somras som hon hade tagit. Jättekul att få se bilder på sin egen häst när den springer eftersom man inte kan se den själv när man sitter bakom.
Så här kommer några bilder:

Av Julia Jacobsson - 17 januari 2015 11:28

Igår var en underbar dag! Jag startade dagen med fredagens långa löprunda, vilket var skönt och väckte mig ordentligt så att jag blev pigg och alert! Skolan var helt okej och tiden gick väldigt fort! När jag kom hem tog jag mest en lugn tid och vi åkte och köpte lite snacks inför kvällens mysfredag!
Till kvällsmat testade vi något jag aldrig ätit, pulled pork, vilket var väldigt gott! :D
Jag fick även ett sms av en kompis som innehöll en länk till nyheter 24, där de skrivit att trav inte var någon sport och att det va dags att lägga av!
Jag blev ganska irriterad på den som skrivit det, då det visst är en sport, då det är fysiskt krävande, som i tex monten, där man är fysiskt aktiv under hela loppet! Det är mycket mer sport än tex motorcross, för där är man ju inte så aktiv precis! Jag tycker att de inte ska säga något om de inget vet!

Idag ska vi i alla fall upp till travet för att träna Pannkakan och Refol lite på slingan, ska bli roligt! :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards