Alla inlägg under februari 2015

Av Julia Jacobsson - 10 februari 2015 22:14

Idag när jag kom hem från skolan gick jag ut för att rida en liten mysig skogsrunda med Pannkakan. Det var helt underbart väder och det var så skönt att komma ut och rida och bara få slappna av och rensa tankarna lite. Pannkakan var lika pigg och glad som vanligt och jag har konstaterat att jag knappt kommer behöva träna något på "gymmet" för jag får styrketräning varje gång jag tränar henne, haha, två flugor i en smäll!

Till kvällsmat hade jag något helt underbart gott, kycklingfilé med mammas blomkål till, det var helt perfekt!

Av Julia Jacobsson - 9 februari 2015 22:44

Igår skulle vi se om Zixten hade blivit bättre i sitt ben, men det hade han inte.. Jag skulle ta ut honom från hagen och springa en liten bit på vägen bredvid honom för att se om han fortfarande var halt, och han hann knappt inte ens ta ett steg innan man såg att han haltade direkt.. Vi kände på hans ben och hov och den ena var lite varmare än den andra men vi vet inte vad det kan vara.. Nu ska vi vänta någon dag och avvakta och om det inte blir bättre får veterinären komma hit och titta på det. Jag vill såå gärna att han blir bra i sitt ben så snabbt som möjligt igen så att han kan få göra det som han tycker är roligast igen, att springa!!

Men idag var jag i alla fall ute på en tur med Pannkakan, som skötte sig jättebra och visade att hon verkligen vill göra det bästa av träningen. Idag blev det en runda i backen + att vi ökade rundans längd, så nu går hon hela vägen ut! och det kommer inte dröja så länge innan hon har full kondis nu, kul!! :D

Av Julia Jacobsson - 8 februari 2015 17:28

På kvällen efter travet igår, åkte jag hem till en kompis, under tiden som mina föräldrar skulle på fest och jag kände inte för att åka med dit, utan det var ju mycket roligare att åka till en kompis!
Vi fixade pizza och tittade på melodifestivalen. Jag tyckte faktiskt inte att det var så bra låtar med i det programmet, men jag tyckte i alla fall att Eriks låt var bäst, och den gick vidare, så det var ju bra i alla fall!
Sedan fixade vi fika och pratade och hade allmänt trevligt! Det var en väldigt bra kväll! :D

Av Julia Jacobsson - 7 februari 2015 15:41

Travet med Pannkakan gick bra! Det var ju inte den bästa banan idag precis, ca 5 cm gäggig lervelling som låg på banan vilket gjorde att hon inte fick något som helst grepp och blev rullig på grund av det! Vi hade inte något på henne utan vi testade utan extrasaker idag, men bitvis gick det riktigt bra ändå!
Nu vet jag i alla fall vad jag ska fixa till nästa gång, och så ska jag absolut INTE glömma mina stegtyglar nästa gång, för det var en VÄLDIGT pigg Pannkaka som jag red idag och jag kommer definitivt ha träningsvärk i armarna imorgon, haha ;)

Av Julia Jacobsson - 7 februari 2015 13:33

Idag ska det tränas på travet, veckans höjdpunkt typ, det jag har sett fram mot sedan i måndags när jag fick reda på att vi skulle hit! Idag har jag med mig Pannkakan som ska få bli riden en runda, och hon ska även för första gången med mig på ryggen, och sedan träningens start, få testa på att gå lite snabbt en bit! Ska bli så spännande och roligt att se hur det går!! :D

Av Julia Jacobsson - 7 februari 2015 07:45

Igår när vi gav oss ut med hästarna så körde jag Pannkakan och hade Zixten på släp. Efter en liten bit som vi hade travat märkte vi att Zixten haltade, men först trodde vi att det var för att det var halt och att han bara hade sträckt sig lite för stunden, men vi märkte ganska snabbt att det blev värre och fick omedelbart vända och köra hemåt. När vi kände igenom honom efteråt så hittade vi inget, så jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt! Vi får se nu om det är bättre, annars får vi ringa till veterinären och hoppas på att det löser sig! Vill verkligen inte att han ska behöva ha ont! :(

Av Julia Jacobsson - 6 februari 2015 13:13

I morse var jag ute på min vanliga lilla fredagsrunda, och idag förbättrades resultatet ännu en minut, så jag är väldigt nöjd med att mitt arbete har börjat visa sig!

När jag kommer hem ska jag ut och köra Zixten och Pannkakan som ska få gå lite tuffare rundor idag för att få upp pulsen lite. Ska bli kul, men jag tycker att det är så jobbigt nu på vintern när man håller på att frysa av sig händerna..

Av Julia Jacobsson - 5 februari 2015 21:09

Innan dagens årsmöte hjälpe jag till att dekorera smörgåstårtorna! Jag blev faktiskt ganska nöjd!

På årsmötet hade familjen Zetterqvist fixat en liten prisutdelning för hästarna i klubben där de hade nominerat hästar i de olika klasserna, och då fick Zixten pris som årets 4 åring, och motiveringen var att han på 10 starter hade vunnit 5, blivit 2:a 1 gång och bland de vunnit klass lll finalen, blivit 4:a i klass ll finalen och deltagit i derbyt och sänkt sitt rekord till 2.09,7
Zigge är så duktig liten pojke! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards