Alla inlägg den 5 mars 2015

Av Julia Jacobsson - 5 mars 2015 22:26

Att ha hästarna hos kiropraktorn var väldigt bra! Det var både första gången för Pannkakan samt Cascader att vara där, under tiden som vi har haft dem! På Cascader hittades en genomtrampning på vänster bak, och någon låsning i korset, som nu blev vidgjort och så är det bara på att hoppas att han kan röra sig bättre.
Pannkakan hade varit ganska snett när jag kört henne och jag anade att det var något som var fel, och idag hittad dem att hon hade något problem som satt i ryggen som hade låst henne och gjorde att hon inte kunde röra sig fritt. Men det blev även fixat och efteråt rörde hon sig mycket rörligare, vilket var väldigt bra! Nu ska båda hästarna få lite biolight från maskinen också så att de blir ännu mjukare.
De skulle vila ett par dagar, så träningen kan dra igång lite smått i början av nästa vecka!
En annan sak som var bra, var att när vi var där kom vi att prata om skador och då sa jag att jag hade ont i knäet när jag belastade det efter att jag för en sådär 7 år sedan ramlade av en häst och landade på knäna mitt i vintern på en stenhård grusväg, och då sa han att han kunde titta på knäet och han fann att det inte låg som det skulle och fixade till det! Hehe kändes lite konstigt då jag inte tänkt så mycket på det sedan dess, men det var i alla fall bra att det är rätt nu ;)

Av Julia Jacobsson - 5 mars 2015 14:32

Just nu sitter jag på sista lektionen för dagen, matte! Det är alltid den lektionen som är så otroligt jobbig på torsdagseftermiddagen efter att redan ha haft 5 andra lektioner, så man är ganska slut i hjärnan då..
Historieprovet idag gick i alla fall bra, fast jag inte hunnit plugga så mycket, så jag var nöjd!
Efter denna lektion ska jag bara raka vägen hem, sedan ska vi packa och åka mot travet direkt med Pannkakan och Cascaser för att de ska få en behandling av kiropraktorn. Och jag måste plugga spanska inför provet imorgon..

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards