Alla inlägg den 9 mars 2015

Av Julia Jacobsson - 9 mars 2015 22:15

.. Så den här gången blev det en Mugcake! För några veckor sedan hade jag inte ens hört talas om det, men när några kompisar började snacka om det så lät det väldigt interessant och jag bestämde mig för att testa, och idag verkade som ett bra tillfälle! Jag sökte på lite olika recept med hittade ingen som passade, så jag hittade på ett eget!
Mitt recept:
* ett ägg
* en halv banan
* en halv deciliter frysta blåbär
* en halv ~ en deciliter havregryn
* 2-3 msk kakao (beroende på hur skarpt den ska smaka)
Jag mixade alla ingredienserna och la smeten i en kopp, ställde in den i mikron i ca 1-2min på full effekt. Sedan tog jag ut den, lät den svalna lite och serverade den med en klick vanilj kesella, och SÅ OTROLIGT GOTT!! Och NYTTIGT!! Definitivt en sak som jag ska göra igen! :D

Pannkakan kördes även idag, för första gången efter kiropraktorbesöket, och det kändes bättre än innan besöket, så det hjälpte antagligen att vara där, skönt! Nu blickar vi bara framåt och satsar på kval den 21 mars! :)

Av Julia Jacobsson - 9 mars 2015 09:24

Idag börjades dagen med en liten promenad tillsammans med mamma och hundarna! Jag älskar verkligen känslan av frisk luft på morgonen och tillpiggnandet och uppvaknandet man får av att vara ute och gå direkt när man har vaknat! Och att sedan komma in och få äta en god frukost efteråt, sitter ju inte helt fel! :)

Bilderna är på Nilla och Nitzy :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards