Alla inlägg den 2 maj 2015

Av Julia Jacobsson - 2 maj 2015 22:31

idag var det ju som sagt tävling på Jägersro med Zigge. Han hade ÄNTLIGEN fått på sig sina favoritdojjor igår, fals fram! Han får verkligen ett längre och finare framsteg av dem, vilket är bra!!
I dagens tävling lyckades han bli trea vilket jag var nöjd med och på en helt ok tid, 2.12,5 Jag blev bara så förbannad i starten då jag ligger snett utvändigt ledaren och kusken till hästen som ligger instängd bakom ledande och bredvid mig, styr ut rakt på mig och Zigge, pressar oss utåt och kör nästan över frambenen på honom när den svänger ut sen, att någon som kört så många lopp aldrig kan lära sig gör mig otroligt arg!!
På Zigges sida känner att det fortfarande är något som inte stämmer till 100% så han mest springer och tramsar, istället för att fokusera, vilket är väldigt tråkigt då han de bitarna där han tar i, går väldigt snabbt och bra... Nu blir det att ändra lite bett och käk så kanske det ska funka sen så att han kan visa vad han går för!

När vi kom hem hann vi även med en liten runda med Crepes som för tredje gången hade vagn idag, och han sköter sig utmärkt!

Imorgon ringer klockan vid 7.50 och då är det dags att göra sig redo inför tävlingen på Halmstad, roligt! :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards