Direktlänk till inlägg 26 juni 2015

Resultat ~ Wången

Av Julia Jacobsson - 26 juni 2015 16:40

Dagen tog sig igenom med blandade känslor.. Först ut i lopp var Pannkakan i monteloppet. Det såg ganska bra ut, men när starten skulle gå, så var jag för tidig och voltvakten vinkade, som den skulle, ocj jag tog upp och saktade av, men så märkte jag att huvudstartern inte vinkade vilket inte var rätt och att alla red på, så då fick vi bara sätta full fart igen lite hastigt... Men när ca ett halvt varv gått fick vi två galopper direkt efter varandra, och tog sedan ikapp så att vi in på upploppet låg 2a. Men mitt på upploppet, på exakt samma ställe där hon galopperat i värmning och förra varvet, galopperade hon, ocj vi blev diskade.. Men när jag kom in så såg jag att hon halvt trampat av sig framskon, dragit ut alla spikar på insidan och skon hade vridit sig och lagt sig på insidan av hoven lite, så att hon trampade på den när hon sprang, så det var inte så konstigt att galopperna kom då.. Bara att ta nya tag!!

Sedan skulle Zixten ut i lopp 7, hans bästa chans för dagen. Men vi tog en liten chansning och körde utan käk och med helstängt, men jag kände att han sökte stödet som inte fanns utan käket, och när snabbhästarna kom ocj sprang om så blev han jätterädd pga det helstängta och flög i luften, så vi slutade 0..

Sedan i lopp 14 skulle Zixten ut i bronsdivisionen, och det loppet hade jag verkligen inga förhoppningar på! Om man kollade i listan så skulle kan kanske kunna komma 7:a om vi hade en otrolig tur, då det fanns hästar med mer än 10 Sekunders snabbare rekord än honom som inte startade långt bakom! Men tills detta lopp satt vi på en lång käk, bomull i öronen på honom, och bytte till halvstängt så att han inte skulle bli så rädd. Vi körde ut på banan ocj kommandona kom igång och vi kom iväg. Zigge skaffade sig en trygg ledning, men när ett halvt varv gått kom omstartssignalerna igång, och vi var tunga att vända upp, och jag var INTE glad!
Det blev en till omstart med sedan kom det iväg, och då fick vi en urusel start, men lyckades försvara innerspår tills 400m gått, då en gick om och lade sig framför. Vi blev instängda och fick ligga i rygg i ca 500m och Zigge bara joggade där bakom och kändes hur fin som helst!! Helt plötsligt kastade sig hästen framför oss i galopp och drog ner den på oss så att Zigge blev rädd ocj slängde sig utåt, att folk aldrig lär sig att ta upp från galopper på rätt sätt!!! Men i alla fall så när den hästen försvunnit kom vi ut igen och lade oss i förstaspår. Sedan gick 3st om och vi låg på 4;e plats in i sista sväng, viker var otroligt bra! Sedan satte Zigge av i en väldig fart och flög om två av de snabbhästar som passerat honom, och in på upploppet låg vi på 2:dra plats, och jag tänkte bara: "vart har alla tagit vägen, och varför kommer de inte" vi knappade in något enormt på ledande också och han gjorde antagligen sina snabbaste 500m mågonsin där! Han gick i mål som 2:a i ett lopp som jag inte trodde att hi hade en enda chans i! Och på 2.09,0, den näst snabbaste tid någonsin för honom, OCH UTAN galopp!! Jag var så otroligt glad att han gjort en sådan otrolig prestation och dessutom på tung bana! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards