Alla inlägg den 21 juli 2015

Av Julia Jacobsson - 21 juli 2015 00:00

Helgen startade med att jag åkte med Amanda mot Kalmar för att tävla på deras dubbeltrav. Jag skulle starta Pannkakan denna dag men blev tyvärr diskade då vi fick några galopper för att folk skrek på sina hästar, tråkigt men det är så det kan gå, vi hade i alla fall en trevlig resa! :D
På lördagen när jag kommit hem och vänt så åkte vi mot kalmar igen, vi var på utställning där jag fick fota alla deltagarna och på kvällen var det grillning och femkamp, där jag dessutom tog rekordet i säckhoppning ;)
Zigge skulle jag äve försöka sömma om, men han blev galen och bara stegrade sig och sparkade så att han träffade mig på knät och i huvudet så att jag knappt kunde gå, snääällt..
På söndagen bar det av mot banan där Zigge gjorde två otroliga prestationer och slutade 3:a i första loppet på nya rekordet 2.02,5 fast att vi joggade sista 500 m då vi inte hade chans att slå de framför!!! I andra loppet slutadd han 2:a, slagen med hals och huvud efter att han spurtat som en raket sista 500 och tog ikapp över 100m bara där!! 2.04,0 blev tiden, även den under gamla rekordet! hadd loppet varit 20m lä gre hade vi vunnit, men jag är supernöjd!! Äntligen för första gången kände jag att han tog i en del i loppen, otroligt skönt att känna hans mognad, den kom inte en dag för sent! :D Pannkakam tog sig även runt och slutade 6:a även om hon blev störd! :D Var verkligen en otroligt bra dag! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards