Alla inlägg den 26 juli 2015

Av Julia Jacobsson - 26 juli 2015 18:40

I fredags direkt efter jobbet åkte vi med hästarna för att på lördagen starta i divisionsfinalerna! Resan goick bra och vi övernattade i stallgången nära hästarna och det gick bra!
Jag hade Zixten till start i två lopp, bronsdivisionen och klass 1.
Först skulle brons gå och värmningen blev inte som jag ville då de inte hade öppet till slingan och i loppet var han övertaggad för att han fått för lite värmning och fick några galopper, och slutade som första utanför placering på ändå fina 2.07,7 vilket var sänkning av rekordet med ca 4sek! och mellan galopperna gick han grymt bra! :D
I andra loppet, klass ll hade vi värmt bättre innan och när starten gick så låg vi 3:a, först i 3:djespår genom första kurva, då jag visste att Zigge skulle öka i utgången av kurvan och raksträckan, och mycket riktigt så gjorde han det och tog säkert över ledningen! Han utökade sedan, men med 500m kvar till mål kom en ut på utsidan och jag märkte att den var på gränsen till galopp och körde bara så att deb låg på utsidan och stressade inte då jag visste att om jag fick en galopp så skulle det va kört. In på upploppet så kom hästen utvändigt närmare, och när Zigge såg den så gjorde han allt rätt, han ökade och svarade ut det så att den inte hann med och fick galopp, och då tänkte jag bara " yes!! nu har vi detta" och vi tog oss lugnt i mål som en säker vinnare på nya rekordet 2.02,4 Snacks om att jag var stolt över Zigges insats!! Sänkning av rekordet med 1 tiondel och autorekordet med 8,6 sek!!! :D
Fruntansvärt nöjd med dagen! :D

[Bild]

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards