Alla inlägg under augusti 2015

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2015 14:45

Igår var en dag fullproppad med aktiviteter. På förmiddagen körde jag Crepes som skötte sig bra, men som börjar få lite nerver som går att känna igen från hans mamma, då han är lite stissig när han skrittar och så, men det ska nog bli bra.
Efteråt red jag en runda på Zixten, typ 10gången han blir riden och han är fortfarande lite motståndare till det haha. Men igår så visade jag honom att det inte var farligt och jäkla vad kul han tyckte att det var då! När jag begärde lite av honom så längde han bara på steget ivh flög fram! :D
Längtar till att se hans fortsatta utvecklig där! :D
Vi staxk sedan en runda till travet för att jag skulle rida Ijor, och det gick fruktansvärt bra och jag fick även testat min gps klocka på banan för första gången. Det blev lite klumpigt, men antar att det blir bättre när jag är mer van! :)
På kvällen kom Adam, från fam Frick för att va med på kräftskivan och umgås med mig och det var trevligt! :D
En rolig sak igår var att när Jonna kom hem från Tomelillatävlingen igår så hade hon med en vinnartavla som var från Zixtens första lopp i karriären, och det loppet gick den 28 juli 2014, mer än ett år sedan haha, men antar att det är bättre att få den sent än aldrig ;)

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 24 augusti 2015 16:47

Det har hänt en massa sedan sist! Bland annat så gick Zixten fenårsbaggen där han slutade 4:a på 2.03 och jag var jättestolt över honom! I det andra loppet blev han oplacerad, men sänkte rekordet till 1.59,6, alltså under 2.00 :D Oxh även fast han sprang och bromsade nästan hela vägen och inte ville ta i! Så jag var stolt över honom! :D

Jag har även hunnit med att fylla år ;) och den dagen var riktigt bra och jag fick bland annat en gps klocka att ha när jag kör, vilket jag viljat ha länge!! :D Dagen efter, den 16 så gick monte SM, och jag startade tillsammans med Pannkakan där vi slutade 4:a, men hon var tyvärr inte sig själv, då hon sprang och bromsade och istället för att hålla mycket i tyglarna och sitta helt stilla, så fick jag ha slappa tyglar bitar av loppet samtidigt som jag fick driva, vilket jag ALDRIG kan annars :o men jag var ändå nöjd! :)
Och skolan har även den börjat och det är lite stökigt nu i början men det blir väl bättre sen! :D

Av Julia Jacobsson - 6 augusti 2015 18:27

I helgen har det varit full fart hela tiden.. Det började i fredags med tävling på Halmstadtravet där jag startade ett körlopp med en häst vid namn Ylva Li och ett montelopp med Ijor. Ijor gick riktigt bra i monteloppet och blev 4:a på nytt monterekord 1.55,1 vilket var sänkning med 1,9 sek! :D
I lördags åkte vi iväg strax efter middag, mot fam fricks ställe. Jag följde med Amanda, Jonas och Adam till Wild West, där jag hade en jätterolig och trevlig kväll, som alltid, med dem! :D
På söndagen bar det av mot göteborg för ännu ett lopp, som ledde till rekordsänkning med 3sek! Och på vägen hem tog vi en runda inom börjes där jag bland annat hittade en kyllera som jag velat ha! :D
I måndags åkte vi till Gotland för att starta i 5årsbaggen med Zixten, och vi har bland annat vatit på stranden, en runda på stan mm under dessa dagar. Imorgon bär det av mot tävling med Zigge som kännts otroligt fin de senasta träningarna, så det ska bli spännande! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards