Alla inlägg under mars 2016

Av Julia Jacobsson - 30 mars 2016 22:11

Startlistan inför lördagens start på Åby kom upp igår! Zigge fick nummer tre och får nu jaga istället för att bli stressad och jagad. Vi ska testa en helt ny balans och utrustning, så det ska bli spännande att se hur det går!
När vi anmälde och märkte att Zigge skulle fått åka själv så tyckte vi synd om honom och när vi såg att det var ett kval med, så anmälde jag min treåring, Crepes till kval! Han har aldrig gått snabbt på banan och aldrig haft sulky på banan, men det ska nog gå bra, hemma funkar det utmärkt iallafall, och tiden kan han! Så nu kan vi slå två flugor i en smäll om detta funkar bra!

Jag jobbade även i ett stall igår och körde snabbjobb med en storhäst där, men måste erkänna att ponnysar är MYCKET roligare att köra! :D

Idag har familjen haft mysdag på stan med god mat, fika och shopping, roligt! :D
På fikan testade jag en ny sak, en paj med päron och mjölkchoklad och havrecrunch på, den var så otroligt god!! :D

Av Julia Jacobsson - 28 mars 2016 23:42

Igår kördes ett helt gäng hästar och de kändes mycket fina! En runda gick över förväntan och om utvecklingen fortsätter åt samma håll så blir detta ett roligt år!
Jag satte mig även upp bakom en shettis igår igen, iår blir det gum-och gubblopp! :p
När jag tog in Zigge igår så kände jag att han var otroligt stel i ryggen, och då mamma hade en spikmatta lggandes, och jag sett liknande som de behandlar hästar med, så testade jag, och den verkar bra, så det ska vi fortsätta med!
Idag körde jag honom och då kändes han rätt fin och har tagit loppet och resan bra! När de dopingtestade och pulstestade honom efter loppet så hade han bara 48 i puls, vilket de sa var väldigt lite, så han tog nog inte ut sig speciellt mycket..
Vi ska mjukgöra ryggen lite extra så tror jag att han springer mer mjukt och rörligt och så går det nog bättre i nästa lopp! :D

Av Julia Jacobsson - 26 mars 2016 00:45

Idag började dagen med en promemad i Karlstad centrum, mysigt att rensa tankarna! Vi åkte sedan och gav hästarna frukost och åkte tillbaka till hotellet för att äta frukost själva, gott!
När vi var på plats vid tävlingen och jag värmde, så kändes det väldigt bra! När loppet skulle gå så blev det först omstart, och när loppet väl gick så kom vi iväg bra, men hästen precis utvändigt skrek och körde in rätt snabbt framför så Zigge blev uppjagad och in i första sväng galopperade han.. det var hästar överallt och vi fick försöka driva på och galoppera med och när alla hade passerat så fick jag ner honom, och då hade hela kurvan gått.. Det var bara att jogga på sista varvet för att komma runt godkända i alla fall! Cascader var snäll och saktade ner och körde med mig på upploppet så att Zigge skulle ha lite sällskap :)
Men någon måste ju bli sist och idag var det vi, nu blir det nya tag och bomull i nästa gång! Vi fick iallafall en rosett och ett påskägg och morötter idag, så det var något i alla fall :)

Av Julia Jacobsson - 24 mars 2016 23:26

Resan upp gick helt okej, vändret var bra och det gick snabbt att komma fram och vi va där vid ca 4.
Väl där uppe så packade vi av, ställde i ordning boxarna, och jag körde Zigge en liten runda och han kändes otroligt fin! Avslappnad och fin var han, så hoppas verkligen att det håller i sig tills imorgon! :D
Efteråt åkte vi mot hotellet, checkade in, bytte om och gick till en kinaresturang där vi alltid äter när vi är här, Spicy hot heter den och det är jättegod mat! För att hålla fast vid traditionen så gick vi även till Hemmakväll efteråt (som bara låg på andra sidan gatan) och köpte godis, för det är ju trots allt påsk :p Sedan gick vi tillbaka till hotellet för att ta det lite lugnt och vila upp inför morgondagen! :)

Av Julia Jacobsson - 24 mars 2016 09:51

Just nu sitter jag i bilen som idag styr mot Karlstad och Färjestad travbana. Imorgon går Påskbomben som jag startat i de två senaste åren, ena året med Cascader och andra med Pannkakan. I år kör jag Zixten och det är första gången jag startar från start.
I gårdagens träning så kändes han fin, sprang jämnt och med sina stora kliv, så som han gjort innan, så nu känns det lite bättre inför morgondagens uppgift iallafall, ska bli spännande att se :)

Av Julia Jacobsson - 22 mars 2016 21:54

I eftermiddags lånade vi en klippmaskin för att kilppa Zigge inför tävlingen på torsdag, och eftersom jag ville köra honom en gång med med klippningen innan vi åkte upp så fick det bli rakning idag! När jag hade klippt ena sidans rygg och hals så kom mamma och sa: "skulle du klippa hela hästen?" Hon hade bara tänkt att vi skulle klippt halsen, men hade inte sagt något, och sen var det för sent. Jag lämnade därför rumpan oklippt för att han inte skulle frysa så mycket, men han ser lite rolig ut, men vad gör det? :p

Halva hästen försvann nästan, och jag kan inte fatta hur tjock päls de verkligen har. När jag la på täcket som han brukar ha så fick jag spänna in gjordarna nästan 10cm :p

Av Julia Jacobsson - 20 mars 2016 12:09

Klockan 7 igår morse styrde bilen mot huvudstaden för att gå på travgala och bo på hotell, hela upplevelsen var väldigt mysig, god mat, trevligt sällskap och lite shopping och träning med. Jonnas A-ponny Bill vann årets 3åring, vilket var väldigt roligt!
Idag fick vi hotellfrukost, vilket jag verkligen ÄLSKAR! Men tyvärr så var äggröran inte som jag hoppats på, så jag blev rätt besviken, men var mäktigt och gott för övrigt! En lyckad resa blev det helt enkelt! :D

Av Julia Jacobsson - 19 mars 2016 06:53

Igår kom startlistan ut till påskbomben, och Zixten han kom med! Tyvärr så fick vi sämsta spåret, mitt bland alla hästar så han kommer bli helt uppjagad av allt som händer och antagligen galoppera redan i starten, om han nu ska starta. Tyvärr så har jag nu ingen att åka med upp så jag måste nog stryka, så jävla tråkigt! Hatar när andra familjer blir prioriterade framför sin egna! Kunde ju berättats innan anmälningen! Något som jag längtat efter och tränat efter hela vinter/ vår kommer nu antagligen inte att bli av, fruktansvärt tråkigt! :'(

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards