Alla inlägg den 9 april 2016

Av Julia Jacobsson - 9 april 2016 17:10

Idag var jag uppe med mamma-son på travet, Pannkakan och Crepes, och jag säger bara wow!
Först ut var Crepes som skulle gå i provloppet. De körde 2 provstarter och på andra så tyckte Crepes inte att det var kul att vända upp mer, så han skulle av banan tyckte han. När loppet väl gick så ville han så otroligt mycket att han tramsade första 200m, men efter det så sprang han otroligt bra! Han tog i och hade vinnarskalle idag och låg på otroligt! På ett varv, där han tog det lite lugnare i kurvorna, så gick han 2.26 :O Jag trodde inte att han kunde det ännu! Och det känns som att han kan mycket mer! Är såå nöjd! :D
Men träning är ju inte samma som tävling, men han har fart iallafall! :D

Sedan körde jag Pannkakan som jag har fått tillbaka i min träning, första snabbjobbet efter skadan i höstas och det gick jättebra! Nere på en bra bit under 50 sista 500m, nöjd! Dock hade jag glömt pullburken och skorna var riktigt slitna, vilket inte funkar på henne, hon måste ha mycket grepp för att gå bra, men ändå var hon riktigt duktig, så jag är väldigt nöjd! :D

Jag red även Gottis åt Amanda, och det gick bra! :)

Av Julia Jacobsson - 9 april 2016 00:58

När jag kom hem från skolan idag så körde jag en runda hästar, som kändes mycket fina!
Efter det så tog vi tag i såningen och fick nu sått nästan alla frön som skulle va i småkrukorna! Alltså jag tycker att det är så mysig att så lite frukt och grönsaker själv och sen när man väl kan plocka dom och veta att man själv har "fött upp dom" och tagit hand om dom, så är det extra kul att gå och äta av dom sen haha :D
I år sådde jag måånga frön av vattenmelon, för de är så gudomligt goda när de är klara! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards