Alla inlägg under april 2016

Av Julia Jacobsson - 7 april 2016 23:19

Denna kväll tillbringades i stan med min bästa vän, Filippa!
Vi hade hört många prata om en liten resturang som heter Pinchos som ligger mitt i stan i Halmstad, och de har pratat om hur bra och gott det är och vi har viljat gått dit ett tag nu, och idag blev det av!
Det är små minirätter som man beställer, så vi beställde varsin kebabtortilla och varsin planka(tallrikarna och måltiderna var knappt större än handen ;) )
Plankan var något av det godaste jag ätit! Kebaben var också otroligt god! Det blev verkligen en lyckad kväll! och det var faktiskt lika bra som folk har beskrivit det, om inte bättre!

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 7 april 2016 14:01

Zixten fick idag åka till veterinären för att se om de kunde hitta något fel på honom. De hittade att han hade fel i vänster bak, det ben som han varit dum med när vi stretchat. Han fick en spruta och ska nu vila i hagen 1 vecka och får sedan börja joggas lätt i 2 veckor igen, och efter det så var det fritt fram att köra snabbt igen!
Hoppas nu att detta har varit orsaken till att han sprungit så illa och stelt!

Av Julia Jacobsson - 4 april 2016 10:32

Igår var det intervalljobb för några hästar där hemma, och det gick så otroligt bra! Nu längtar jag tills det blir debuten! :D
På eftermiddagen spelade jag min första match med KS dam, och även min första match på över 10 år! Vi förlorade tyvärr med 1-3, men vi spelade bra annars och det var bara en träningsmatch, så resultatet var ganska oviktigt, men roligt var det iallafall att änrligen få spela match med laget! Jag spelade hela matchen och vär rätt trött efter att sprungit i 90 minuter haha :p

Av Julia Jacobsson - 2 april 2016 14:46

Vi kom fram till Åby strax efter 9 och började sela Zixten direkt. När vi värmt ett bakvarv märkte vi att vi glömt brickorna, så vi körde till stallet och upptäckte att klockan var väldigt mycket, så vi selade av och tog ut Crepes istället som behövde värmas. Han var väldigt nervös när vi kom dit och stegrade och höll på i boxen, men det var ju nytt ställe så det var inte så konstigt! Vi hade på sulkyn för första gång på banan och det gick bra, men varje gång en storhäst kom så ville han vända och följa efter dom. När defileringen gick så hade de fortfarande inte kört ut från banan, så då krånglade han också.. Jag fattar inte varför storhästkuskarna ALDRIG kan ta lite hänsyn till oss! Men när kvalet väl gick så sprang han fint, men jag fick sitta och hålla igen lite så att vi fick kompis hela vägen så att han inte skulle vända, men han skötte sig jättebra! Kom i mål på 2.41,2 ändå, helt okej för att va första snabbjobbet och ny bana och allt! :D
Sedan skulle vi ner och hämta Zigge, och när han var klar så gick defileringen så vi kom lite sent och hann inte värma något mer, så när starten gick så galopperade han 2 gånger innan ett varv gått, så sen joggade vi bara runt (syns rätt tydligt på sista bilden ;) ) Men han kändes inte helt hundra heller, han kändes lite halt efteråt, så nu blir det vila och veterinärbesök för hans del!

Av Julia Jacobsson - 1 april 2016 18:45

Idag har varit första lediga dagen på lovet, och det har varit otroligt skönt! Jag har hunnit med en massa pyssel och fix här hemma, och har äntligen kunnat sova ut!
Jag har bland annat fixat stallet, kört 4 hästar, så både Zixten och Crepes som ska till åby imorgon, fick sista finputsningen idag! Alla kändes jättefina och jag hoppas att det håller i sig!
Zigge och Crepes känns laddade inför morgondagen, och det är jag med, så nu hoppas vi på det bästa! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards