Alla inlägg den 19 juni 2016

Av Julia Jacobsson - 19 juni 2016 17:05

Tävlingarna gick ungefär som väntat, men jag blir så besviken när jag inte vet vad som orsakar Zigges galopper, helt plötsligt kommer de bara utan förvarning, och det börjar jag bli väääldigt trött på.. Men i första loppet gick han ut och blev 5:a på 1.59,6 vilket var godkänt, och vi testade köra öppet i denna start.
I nästa lopp var jag osäker på om jag skulle startat eller ej, eftersom han inte kändes helt hundra i första loppet, men vi startade och testade lite utrustningsändring, eftersom vi ändå inte hade chans i det loppet. Vi satt på bots bak och kortade käken, men det funkade inte alls! Visserligen tog han 5:te platsen, precis som jag räknat med, men på den usla tiden 2.05 och med idiotgalopper.. Nu blir det kiropraktor och vila för honom!

Crepes var med och körde lite banträning och sjit vad fin han var! Sprang och tog i och skötte sig! Stabil var han med, förutom när några snabba blåste om i full fart, men det är förståligt! Jag är iallafall jättenöjd och nu är sikte på start inställt! :D

Av Julia Jacobsson - 19 juni 2016 07:55

Sitter just nu i bilen på väg till Jägersro för att tävla med Zixten och köra banjobb med miljöträning för Crepes.
På Zixtens front så hoppas jag att det går bättre än i tisdags, så han inte gick bra alls, men lyckades ändå knipa 4:deplatsen precis, bara för att jag slappnade av för tidigt, men det funkade ändå. Vi får se hur han går idag, sen ska han till kiropraktorn för genomgång inför nästa uppgift! :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards