Alla inlägg under juni 2016

Av Julia Jacobsson - 13 juni 2016 11:02

Helgen har verkligen varit händelserik med en massa roliga saker.
Den började i fredags när jag åkte till Eskilstuna för att rida Tyko(åkte 110mil den dagen haha). Loppet gick bra och vi kom in på en bra tid på 2:a plats, utan galopp(!!), mitt första helt felfria lopp i år, så jag var nöjd!
Jag var hemma halv 2, och på lördagen gick jag upp halv 6 för att åka och jobba på mitt sommarjobb. Det var roligt och jag fick stå i caféet och hjälpa till! På kvällen körde jag Zixten och åkte sedan på kalas, där jag träffade en tjej från Nederländerna som var här på praktik. Hon kunde prata engelska, så de färdigheterna fick övad lite hehe( är ju inte så bra på den fronten). Hon var jättetrevlig och vi visade henne Mellbystrand mm, det var roligt! :)
På söndagen var det jobb igen, lika roligt denna dag! Direkt efter jobbet spelade jag fotbollsmatch och sen körde jag Zigge( fullt upp alltså haha).
Men idag så ska det bara tas lugnt.

Av Julia Jacobsson - 8 juni 2016 08:04

Igår bestämde vi oss för att åka och lämna Pannkakan på betäckning, och det är till Tyson ll som hon ska bli betäckt med, och igår åkte vi ner och lämnade henne. Nu hoppas jag att allt ska gå bra och att hon snart kommer tillbaka och kan starta igen!

Av Julia Jacobsson - 7 juni 2016 10:59

Då har Halmstads tävlingar gått och det blev helt okej resultat!
Först ut var Tyko, och efter ett bra avslut så slutade vi fyra, vilket var helt okej för att va första loppet tillsammans på mer än ca 2 år :)
Sedan var det Bellas tur, och vad ska jag säga,, där var jag inte nöjd... Hon vägrade sköta sig i volten, dummade sig och sprang dåligt i loppet.. Och jag valde att stryka henne från lopp 2 den dagen eftersom jag hatar att ha en häst som håller på så i lopp och bara skämmer ut mig!
Nästa lopp var det Zixtens tur, och han gjorde att bra lopp och slutade som 4:a, så jag var jättenöjd! :D
Jag var även ute en sväng med Crepes som hade fått följa med, och han uppförde sig iallafall! :)
När jag precis kom in, så kom Johanna och frågade om jag kunde köra deras häst Ljungens Nina, eftersom Jonna hade fått solsting, och självklart ställde jag upp. Hon gick som tåget mellan galopperna, som hon tyvärr fick för att jag inte kände henne så bra, men ändå slutade vi som 6:a, på 1,6s från rekordet, och vi låg mellan galopperna en bra bit under rekordet! Så jag var nöjd! :D

Av Julia Jacobsson - 2 juni 2016 19:25

I dagens lopp på Åby så gick det som jag hade anade, han VANN!!
Vi kom iväg bra och va uppe vid ledaren redan innan första sväng, men i utgången fick vi galopp och tappade.. Vi tog nya tag, attackerade och redan innan nästa kurva låg vi i ledning, men fick ännu en galopp.. :o
Då blev det att köra säkert, men nät vi hade 1000m kvar och jag kollade bak, så hade det största hotet inte plockat mycket, så då kände jag bara att vi kunde ta det ändå! Han sprang på bra och på upploppet kunde vi lugnt ta hem segern!! :D
Jag var fruktansvärt glad, både för att han äntligen fick vinna, vilket han förtjänade riktigt mycket, och för att det var vårt första insprängda lopp som vi vann tillsammans!! :D
Nu är denna vecka räddad! :D

Av Julia Jacobsson - 2 juni 2016 09:20

Värmen igår var hemsk, och självklart skulle vi spela match på kvällen... Det gick bra ändå och vi spelade vår första oavgjorda match, vilket var bra! Jag var ju rättså slut efteråt haha :p

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards