Alla inlägg under juli 2016

Av Julia Jacobsson - 15 juli 2016 15:46

Gårdagen var fullspäckad och jag hade fullt upp hela dagen.
Jag startade dagen med en joggingrunda tillsammans med vår granne Micke, och det var skönt att starta dagen så!
Efteråt körde jag en lättare joggingtur med Pannkakan för att mjuka upp lite efter intervallpasset dagen innan, även Zixten och Creppe fick varsin runda och kändes fina!
Jag packade ur och in i transporten, packade mina saker och bakade inför resan idag, alltså fullt upp!
Idag gav vi oss av mot Årjäng på en liten utflykt med hästarna och imorgon ska jag strta i Årjängs lilla sprinterlopp med Zixten, spännande! :D

Av Julia Jacobsson - 13 juli 2016 14:20

NM i Ponnytrav är ett lopp som jag länge viljat köra med russen, men har inte haft någon som platsat där, eftersom loppet är 1.45 och sämre.
I år så hade jag äntligen Pannkakan som gick 1.45,1 och låg alltså på förstaplats till att komma med till NM, och jag var glad! Men så skulle loppet i år gå i Finland(ca 14h lång resa för vår del) och eftersom pannkakan inte gillar att resa så långt(+ att mamma inte ville köra så långt) så fick vi välja att stå över loppet och ge platsen till en annan. Tyvärr får jag aldrig chansen igen att köra Pannkakan i NM eftersom hon ska ha föl nästa år och är sedan för gammal.
Vi har iallafall planerat in några andra roliga lopp nu istället inom snar framtid, som jag ser fram emot mycket! :)

Av Julia Jacobsson - 11 juli 2016 12:11

Imorse fick mamma ett samtal från Eskilstunas travbana, där de sa att de skulle bli väldigt glada om Pannkakan skulle vilja komma och vara med i deras insprängda lopp Ica Maxis Guldlopp den 20/7! SJÄLVKLART tackade vi ja eftersom detta är vad vi satsat på sen proppen kom ut! :D nu börjar uppladdningen! :D

Foto: Maria Henriksson

Av Julia Jacobsson - 10 juli 2016 22:24

Det var tävling på Tomelilla idag för min del, och det jag kan säga om dagen är bara att det inte riktigt var vår dag. Inget stämde och Bella gillade inte banan alls, så det blir nog ingen mer start där( var första starten där sedan 2014 idag). Det var första gången Bella startade 2 lopp och det funkade iaf bra och hon skötte sig, så det är ett plus(+att hon lyckades ta en 5:te plats i första loppet, hennes andra livsplacering!! :D) Nu blir det vila för hennes del i någon vecka innan vi ger oss på det igen!

Av Julia Jacobsson - 7 juli 2016 13:56

När man är en duktig flicka så förtjänar man biolight. Pannkakan har visat att det även gör susen eftersom hon har blivit mycket smidigare och springer bara bättre och bättre, det är roligt! :D
Sen står hon och tuggar och smaskar en massa under tiden som hon får biolight, det är ju bara positivt då man märker att det hjälper då också! :D

Nu när jag tränat Bella och gett Pannkakan biolight så ska jag träna lite på crosstrainern framför tvn innan vi åker upp till Halmstad för att kolla på sprintermästaren och tävlingarna där :)

Av Julia Jacobsson - 6 juli 2016 14:40

Igår var vi iväg för att kolla om Pannkakan och Kopia var dräktiga, och det visade sig att båda var det! Nu får letandet efter ett russ att låna till bästa år, börja.

Av Julia Jacobsson - 5 juli 2016 00:04

Imorse efter frukosten åkte jag med mamma och Micke till Ängelholm för att titta lite. Vi passade på att gå inom ett Thaibuffe ställe, där man kunde plocka ihop ingredienserna och så tillagade kocken det framför en, häftigt! Jag var dock inte så imponerad av smaken på maten, tyvärr..
Zigge fick idag gå första rundan efter behandlingen, och det blev en lätt joggingrunda, men han var lite stel när han skulle jogga långsamt, men sprang bättre i sitt eget tempo, så jag hoppas att han har blivit bra, så ser vi fram emot nästa start! :D

Av Julia Jacobsson - 3 juli 2016 21:59

Vad kan jag säga om resultaten idag? OTROLIGT!
Först går Bella ut, och med lite ändring av utrustningen lyckas hon springa(bitvis ta i med vilja) till sig en 4:de plats, på 2.24,8 Så snabbt har hon aldrig gått och gick dessutom felfritt, sänkning med 5 sekunder! ÄNTLIGEN händer något! :D
Pannkakan var rent ut sagt kass i värmningen och jag var nära att vilja ge upp eftersom det kändes skit och inget funkade, men vi körde ut till loppet (och tur var väl det) och när startbilen släppte flög hon till ledning, drog iväg och in på upploppet ledde hon stort och för att inte köra under 45 så fick vi bromsa rätt kraftigt (haha skäms lite för det eftersom jag vet själv hur fult det ser ut, men vafan haha jag har ett lopp jag satsar på och då får det bli såhär ;)) men lyckades jogga till sig segern på nya rekordet 1.45,1 Alltså jag älskar verkligen denna häst, hon bara överraskar gång på gång och får mig att känna mig bra, och att jag har lyckats med något! Nu hoppas vi vårat mål i år funkar! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards