Alla inlägg den 12 september 2016

Av Julia Jacobsson - 12 september 2016 13:46

Till helgen blir det tävling på Halmstad och denna gång är det Crepes och Zixten som ska ut.
Först ut är Zixten som fick ställa upp i monte igen, spännande på stor bana! Eftersom Pannkakan startar monte SM på torsdag och reser så långt så hade det varit väldigt taskigt mot henne att ta ut henne på Halmstad och då fick Zixten gå ut. Loppet såg okej ut.
Crepes går ut i lopp 5, ett väldigt tufft lopp med 15 hästar och vi har 100m tillägg, så det ska bli spännande att se hur detta går..

Av Julia Jacobsson - 12 september 2016 07:04

Jag hade med mig Bella och Zigge till östanåkra och Bella var först ut, i lopp 5. Efter vilan så kändes hon nu mycket mer framåt och i loppet sprang hon på bra och blev 6:a på 2.26,6 vilket är bra för att va en liten bana. Hon hade gått 2.35 som snabbast på småbanor innan, så det var en rejäl sänkning! Jag va jättenöjd!
Sedan var det Zixtens sulkylopp, lopp 7, och i provstarten var han jättefin, men sen la vi på käken och i loppet så galopperade han snabbt två gånger och sen fick vi ta det lugnt.. Han kom oplacerad i mål på 2.08, värdelös tid..
Sen i lopp 12 skulle Zixten gå monte, jag va otroligt nervös, men när starten gick trampade han på bra, kom ikapp hästen framför efter ca 200m och sedan fick han tyvärr en galopp och tappade en del. En snabbare häst sprang om, men då kämpar sig Zigge upp i rygg på den och tycker att det går lite långsamt så försöker köra om, men så är det ju bara en massa kurvor på småbanor, så det var inte så lätt.. Men i sista sväng kom vi och den snabbare hästen ikapp en som startat framför och jag tänkte att jag tog innerspår för att den andra tog ytter, och när vi va på väg upp bredvid så får Zigge en liten galopp och tappar tyvärr chansen på 2:a platsen, men över upploppet går han som ett spjut och bara flyger fram, kommer i mål som 4:a, slagen med huvud, och på tiden 2.09,2 Jättebra för att va liten bana och första "riktiga" snabbjobbet i monte någonsin! Att han även hänger på en häst som brukar gå monte gjorde mig så glad eftersom det betyder att han kan fortsätta med det! Han var även lättare att parera och mamma sa att hon aldrig sett honom springa så fint i lopp, så det får nog bli lite monte för hans del nu :-D

[Bild]

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards