Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Julia Jacobsson - 23 oktober 2016 23:17

Igår startade jag i Hallandsmästaren tillsammans med Zixten, första gången han deltar där. Loppet såg ganska tufft ut på förhand och jag hade valt att dra ner på värmningen och sätta på bara mössa istället för bomull på Zixten för att få honom extra pigg. Han kändes dunderfin i värmningen, men jag vet att han inte gillar Halmstads bana speciellt mycket pga de skarpa doseringarna, så det kändes lite vemodigt inför loppet. Vi hade bara 40m tillägg och jag ville att han skulle ha att jaga hela loppet eftersom han blir otroligt lat i ledningen, men turligt nog så var där en jättebra häst på första volten så jag va lugn. När starten gick träffade vi den klockrent, kom som skjuten ur en kanon, upp bredvid hästen 20m framför redan efter ca 150m, behöll traven och i första kurva hoppade hästen som jag hade räknat med att sticka.. Zigge kämpade sig upp bredvid ledarna i ingången till raksträckan och där började han bromsa när han inte såg någon mer.. men han tog över ledningen, sprang och va jättelat hela sista varvet när han inte fattade varför han skulle springa där helt själv, och in på upploppet ledde han helt ohotat och han sprang i mål som segrare i Lilla Hallandsmästaren 2016!! Utan en enda galopp! (Sist det hände va juni förra året) Jag va så stolt över Zigge och tyckte verkligen att han förtjänade detta efter alla motgångar han haft! Han öppnade även ruggit snabbt så det va extra kul! Så otroligt glad!! :D

Han hade lite svårt att stå stilla när vi skulle fota, haha ;)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards