Alla inlägg under november 2016

Av Julia Jacobsson - 12 november 2016 21:50

Allvarligt talat, var tar tiden vägen? Ännu en vecka har bara susat förbi och det känns som att inget blivit gjort, fast att jag haft typ 2 minuters ledig tid på hela veckan hehe..
Nämen imorgon bär det av till Kalmar för årets sista tävlingsdag, sedan tar vi vintervila och sätter igång i slutet av januari/ februari igen.
Loppen imorgon ser helt okej ut och om hästarna går som de senaste gångerna så kan det sluta riktigt bra! Zixten har fått bort sina helstängda och jag hoppas verkligen att det gör susen och att han inte släpper förbi hästar då! I senaste passet var han helgalen och skenade iväg och höll på, så jag hoppas att han är lite lugnare än så iaf haha..
Nu ska jag bara slänga mig framför tvn lite och sen väntar sängen, godnatt!

Av Julia Jacobsson - 6 november 2016 22:48

Lovet har bestått av en massa saker varje dag, men roliga såklart!
Idag åkte vi till Åby för att tävla och det va Zigge och Creppe som jag hade med mig. Båda va väldigt fina och först ut va Crepes. Han startade från 100meters tillägg och efter 2 galopper(på samma ställe i ingång till sista sväng) så lyckas han jogga förbi den sista på upploppet och säkrar segern, bryter varannan gång diskad-mönstret och får nu vintervila.
Sedan va det Zixtens tur, han öppnar långsamt men skruvar upp tempot och ligger i andraspår hela loppet, håller på att bli överkörd en gång och fick innan dess en minigalopp. In på upploppet kommer han upp jämnsides med ledaren, tar sig om, ser inte någon eftersom han har skygglappar och tror att han har gott om ledning och så bromsar han och släpper ledningen ca 40m från mål igen(till den långsammare hästen) och vi förlorar med en hals, surt.. nästa gång åker helstängt och huva av! Men jag är jättenöjd med honom ändå, han har gjort sådana framsteg att det är magiskt! Det blir ett lopp till för hans del i år, sen blir det vintervila på riktigt! :-D

Av Julia Jacobsson - 1 november 2016 12:13

Jag blev nyss nästan helt klar med Crepes förbygel(endast namnet kvar nu) och om jag får säga det själv så blev jag faktiskt väldigt nöjd! Nu kommer han att bli snygg(are) på banan!
Vi ska strax åka mot Halmstad för att äta på Lotus då pappa tyckte att vi skulle fira mitt körkort lite mer, och det tackar man inte nej till :-D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards