Alla inlägg under januari 2017

Av Julia Jacobsson - 17 januari 2017 16:47

Inför den nya terminen så skulle vi få tillagt religion som vi ska läsa nu den sista terminen. Vi har inte så många lektioner i veckan så det var inte så jobbigt med någon till. När vi kollade schemat igår morse så hade de lagt in religionen på fredagar så att vi fick en skoldag från 11.40-15.00 inte så roligt när vår innan lediga dag nu blir en dag som vi slutar sent på och får en extra kort helg.. hade inte gjort något om vi hade slutat tidigt och börjat tidigt med det va lite drygt..
Annars har veckan börjat på ett bra sett och skolan och träning flyter på bra.

Av Julia Jacobsson - 15 januari 2017 19:53

Gårdagen spenderades mestadels på fotbollscup. Det gick tyvärr inte så bra då vi förlorade med ett mål i 2/3 matcher ocj blev lika i en. Lite sura förluster när de gjorde mål 10s från slutet i den ena matchen, menmen, bara att ta nya tag.
Efteråt hämtade jag min kille som sov hos mig tills idag. På morgonen gick vi ner till sjön och till min förvåning så hade isen hunnit bli 10cm! :-o
Vi gick en liten runda på isen och gick sedan hem och fixade en riktig lyxfrukost. Efter det letade vi upp skridskorna och gick ner och åkte lite. Sen åkte han hem och jag har inte gjort något speciellt sedan dess, bara slappat lite och laddat batterierna.
Imorgon är det tillbaka till skolan igen, ha en bra vecka!

Av Julia Jacobsson - 13 januari 2017 17:55

Nu har vi nyss varit och lämnat av Cascader på hans nya hem. Han ska bo på Ahla ridklubb(jag sommarjobbade där förrförra sommaren) och stallet som han ska bo i var hur mysigt som helst, så han kommer bli nöjd. Tjejen som skulle ha honom var 9 år och hade varit så söt och gjort en namnskylt till honom, så gullig haha.
Nu ska vi bara inom affären och handla lite och sedan fixa kvällsmat.
Trevlig helg!

Av Julia Jacobsson - 13 januari 2017 08:51

Godmorgon!
Idag är det fredag och början på helgen för min del eftersom jag inte har några lektioner på fredagar.
Jag ska vid 9 åka in mot skolan för att sitta med min kille tills 11 då Emma slutar och vi ska dra till gymmet, där det blir ett arm och magpass idag. Sen tar jag tåget/bussen till Halmstad för att hälsa på Filippa en sväng och när jag kommer hem ska vi köra och lämna Cascader hos några som va och provred honom häromdagen, som nu ska låna honom. Han har gett vår familj otroligt mycket glädje och gjort otroliga insatser genom att tex vinna Hallandsmästaren och Smålandsmästaren och sänka sitt rekord med 7sekunder! Men vi känner att det är roligare för honom att komma till ett ställe där han får vara aktiv eftersom det inte blir så mycket av det här nu eftersom han är för gammal för att tävla.
Ikväll blir det sängen tidigt eftersom jag har fotbollscup imorgon och klockan ringer vid 07.

Av Julia Jacobsson - 11 januari 2017 22:53

Idag utnyttjade jag min sovmorgon till att träna(ovanligt haha ;)) men jag skulle egentligen sprungit en runda, men när jag gick upp imorse så kunde jag knappt gå för mina vader gjorde så otroligt ont, så det fick bli ändrade träningsplaner. Vi har ju fixat ett litet gym här hemma i garaget med bland annat en hemmagymsmaskin, crosstrainer, cykel, promenadband, boxsäck, hantlar mm, så det finns lite smått och gott. Imorse fick jag iallafall gått en del på crosstrainern och tränat mage, så skönt att få ett pass gjort innan frukosten!
När jag åkte mot skolan idag började det vräka ner snöblandat och under hela eftermiddagen var det total snökaos! Fick köra otroligt långsamt och ändå va bilen på väg mot vägkanten ibland, läskigt! När jag kom hem så sydde jag beställningar och pluggade innan det bar av mot fotbollsträning.
Imorgon börjar jag tidigt så det fick bli sängen lite tidigare idag.

Bild på min gymhörna här hemma!

Av Julia Jacobsson - 10 januari 2017 11:05

Klockan ringde vid 8 imorse och dagen började med en joggingrunda på några kilometer. Efter det så släppte jag ut hästarna, fixade jag frukost och tittade på ett avsnitt av Skam(efter att alla har tjatat på mig i några veckor att jag måste kolla för att den är så bra, så testade jag och nu är jag fast haha). Sedan gjorde jag mig i ordning för att sticka mot skolan som idag bara består av en lektion med start vid 12, helt okej.
Idag är det endast 21 dagar tills hästarnas träning drar igång igen, och då blir schemat ännu mer fullspäckat för min del, så nu har jag ca 3 veckor för träning av mig själv och det ska utnyttjat till fullo!

Av Julia Jacobsson - 9 januari 2017 07:25

Sitter just nu på bussen på väg mot skolan för första dagen efter lovet.
Igår började jag dagen med att göra krabbelurfrukost för att lyxa till det lite eftersom det va sista lovdagen. Jag hann även med en del stallfix, sydde på förbyglar som va beställda, tränade och kollade serie. På kvällen åkte jag på fotbollsträning och efteråt gick jag hem till min kille för att tillbringa natten där, roligt! Det enda jobbiga va att behöva gå upp så fruktansvärt tidigt idag hehe. Men efter skolan idag så blir det träning och plugg, har en del att göra så att man blir av med det.
Ha en bra vecka!

Av Julia Jacobsson - 7 januari 2017 00:18

I torsdags kväll hämtade jag min kille som sov här tills fredag. När vi hade vaknat så fick vi ett samtal från två kompisar(ett par från skolan som vi alltid hänger med) som undrade om vi ville hänga med till Halmstad för att käka kinamat och det gjorde vi gärna. Aldrig fel med god mat och roliga vänner. Vi gjorde oss i ordning snabbt och blev hämtade vid halv 2. Det va roligt att hitta på något med dom eftersom vi hade planerat 3 saker på lovet, fast ingen hade blivit av hittills hehe.

Jag fick idag även ett mail från några på svensk travsport (jag mailade dom för ett tag sedan angående att få blogga på deras hemsida) där de sa att de berättade att jag gärna fick börja blogga på deras hemsida vilket var roligt att höra! Nu ska det bara fixas en del inför det, men sen blir det säkert hur bra som helst!
Ska sova nu, för det väntar jobb för min del imorgon, godnatt & trevlig helg!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards