Alla inlägg under maj 2017

Av Julia Jacobsson - 16 maj 2017 22:29

Jaha, ännu en helg som har rusat förbi, förstår inte vart tiden tar vägen haha
Iallafall så va det ju tävling på Solvalla, och vi slutade oplacerade i elitloppstestet på 1.49,9 Det positiva va fick att det gick 3s snabbare än sist, så vi är påväg neråt nu :-D
I söndags tävlade som sagt Crepes på Vaggeryd, och det finns en hel del att säga om det, men det kan sammanfattas med katastrof. Värmningen blev försenad = alldeles för pigg häst= galopp.. han travade inte alls så fint heller och i galoppen vägrade han sluta, och höll på precis som i de första loppen, sjukt irriterande faktiskt att vara tillbaka på ruta ett! Han ställde sig dock när han var helt totalt sist och fick sen jobba på för att ta ikapp en del av de 100m som han hade tappat.. han gjorde ändå ett bra jobb och knep 6:te platsen. Jag va väldigt besviken över hans beteende, så nu måste jag leta rätt på hans fel, hoppaass att det blir bra!

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 13 maj 2017 09:59

God morgon, äntligen helg!
Klockan ringde vid 5.50 imorse för min del, för att åka mot Stockholm vid 6.30 Ska som sagt körs Tjillevippen där idag, i lopp 8, och sen bär det hemåt igen. Rätt skönt ändå att bara vara iväg över dagen och inte komma hem sådär jättesent eftersom jag ska upp tidigt imorgon med.

I torsdags hade jag inga lektioner i skolan, så jag och Emma bestämde oss för att åka till Gekås då. Vi åkte vid 11 tiden och när vi kom fram åt vi lite på restaurangen. Alltså jag fattar inte hur jag har missat denna ända tills jag var där första gången med henne, haha, uppmärksamhet på annat - check XD
Det var iallafall jättegott och efteråt handlade vi och jag fixade lite studentgrejer, saltstenar till hästarna, kläder och lite annat roligt. Vi va hemma igen vid 5, alltid lika roligt att hitta på saker med henne.
Hoppas ni får en bra helg!

Av Julia Jacobsson - 10 maj 2017 17:20

Hej på er!
Till helgen är det dax för tävling igen och denna gång blir det både lördagen och söndagen för min del. På lördag kör jag Amandas häst Tjillevippen i Elitloppstestet på Solvalla och det ska bli spännande! Och på lördag kör jag Crepes på Vaggeryd. Hans lopp ser väldigt tufft ut, så vi får göra vad vi kan bara. Han gick iallafall ett intervallpass idag och då kändes han fin, så nu hoppas vi på ett lika bra formbesked på söndag! :-)

Av Julia Jacobsson - 7 maj 2017 19:36

..tills studenten nu!
Jag är verkligen dålig på att uppdatera haha men senaste veckorna har jag haft så otroligt mycket med skolan att göra, och det hjälper ju inte att tiden bara flyger iväg...
Idag va jag iväg i Kalmar och körde Tjillevippen, gick mycket bättre än sist och vi kom i mål på 1.52 helt utan galopp, så jag va nöjd! Vi packade snabbt ihop efter loppet och va därifrån vid 2, så var hemma vid 6. Rätt skönt att komma hem lite i tid så att man kan ta det lite lugnt och hinna ladda batterierna inför nästa vecka.
Senaste veckan kommer lite i bilder istället nedan.
(Bilderna på Crepes är tagna av Åse Zetterqvist)

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 2 maj 2017 22:24

Alltså Crepes, han är helt underbar!
Tävling på Halmstad igår som sagt och för Crepes del kunde det knappt gått bättre, han tog hem segern på ett fint sätt!! Denna gången fick han ordentligt med värmning och till loppet va han stabil, galopperade inte ens i provstarten(vilket han precis ALLTID gör annars haha). I loppet fick vi en lugn start och första varvet hade vi knappt plockat något på de framför, så jag bad honom att öka eftersom han kändes så stabil, och det gjorde han med, och i sista kurva flög han om ledaren och höll sedan en fin marginal in i mål! Jag va väldigt stolt över honom och han galopperade inte en enda gång i loppet(helt otroligt för att va hans del hehe.. brukar alltid galoppera när man manar på annars eller när han rullar, men nu bara skötte han allt perfekt!!) och satt nytt rekord, 2.09,7, alltså 1,7 sekunders sänkning! En hade även klockat honom sista varvet och kom efter loppet fram och visade mig, tydligen hade han gått 2.03,9 sista varvet, riktigt bra ju! :-D nu hoppas vi på en fortsatt fin utveckling!
Jag körde sedan även Tjillevippen, men tyvärr så klickade det inte riktigt och vi slutade som diskade, men vi får ta nya tag på söndag! :-)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards