Alla inlägg den 5 augusti 2017

Av Julia Jacobsson - 5 augusti 2017 20:47

Vad är oddsen att en häst trampar av sig skon precis innan start? För Zixten är det tydligen 66% chans på Jägers i år att dra av höger framsko i värmningen, blir så trött...
värmningen idag gick iallafall bra, lugnt och fint. Men i intervallen drog han av framskon, 10min innan defilering. Vi fick springa och hämta skon, leta upp skosaker lite här och där, slog på skon och körde till defileringen som sedan gick 2 minuter senare. Han kändes grymt fin. I starten tog vi det lugnt för att hindra galopp. Sprang om första hästen i första kurva och jagade sedan på. Vi fick gå i andraspår hela sista varvet och klockan visade fina tider varje gång jag kollade ner på den. Fort gick det. In på upploppet låg vi 3:a, blev omsprungen av en och körde om en, så vi slutade även 3:a på tiden 1.50,3, vilket va nytt rekord (3 tiondelar sänkning av totalen och 4,2s av kortdistansen)! Han sprang även helt utan galopp och kändes grymt fin, lyssnade på allt jag bad honom. Klockan visade att vi hade kört 1741 meter och vi startade på 1700, vilket betydde att han hade fått gå 40m extra pga att vi fick köra ute i spåren. Över 1741m med den totaltiden i loppet som visades för 1700m, så sprang han på en egentlig kilometertid på 1.48,5, grymt! Ska bli kul när han har innerspåret, då kan vi nog sänka en del till :-))
Är fruktansvärt glad att det inte var något fel på Zigge på Åmål, utan att jag nu har fått klart för mig att det var högervarvet som inte var hans grej helt enkelt. Nu får han slippa det för gott. Skönt att veta anledningen till problemet och nu kan jag fortsätta jobba vidare och inte oroa och bekymra mig mer, skönt! Bästa Zigge gör mig så glad när jag mest behöver det! En äkta kompis :-D <3

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards