Direktlänk till inlägg 17 augusti 2017

15/8 - min dag & tävling

Av Julia Jacobsson - 17 augusti 2017 17:22

I tisdags fyllde jag 19 år, grattis i efterskott till mig hehe. Det va även prick ett år som Crepes hade varit i min ägo(köpte honom i present till mig själv på min 18-års dag ;-)). Eftersom vi hade varit iväg en vecka, rest hela måndagen och varit igång, så valde jag att bara ta det lugnt på min dag. Vi brukar alltid annars ha som tradition att vi får bestämma något som vi ska göra under dagen och sedan på kvällen välja var vi vill äta, men jag ville bara ta det lugnt och valde att hitta på något en annan dag istället. Dagen började iallafall med att jag blev väckt på sängen, fick en hel del fina presenter. Efter det gick jag och mamma en runda, medan pappa åkte till affären för att handla till frukosten. Vi fixade sedan en rejäl hotellfrukost hemma, men allt man kan tänka sig. Äggröra, bacon, frallor, yoghurt mm, perfekt var det! Efteråt kollade jag och mamma bara lite på serier och sydde lite. Jag packade inför resan och på kvällen åkte vi ner mot Hässleholm för jag skulle sova hos Johanna över natten eftersom vi skulle till Stockholm på onsdagen. Jag bestämde därför mig för att vi skulle äta på en restaurang där nere(för att få lite variation och inta äta på samma ställen alltid, kan bli lite tråkigt). Jag hittade en som verkade bra och när vi kom dit var det ett jättemysigt ställe. Det hette Elefant...(kommer inte riktigt ihåg hehe) och hade otroligt god mat. Jag beställde in ryggbiff med potatisgratäng och det va såå mycket mat att man höll på att spricka, men så fint upplagt allt var med! Där kommer jag verkligen äta igen!
Efteråt åkte vi och lämnade mig hos Johanna. Klockan 3 på natten rullade bilen och onsdagen spenderades 16 timmar i bil och resten på Solvalla. Loppet gick inte alls bra. Antingen så funkade inte kombinationen jag och Tyko med sulky, eller så va det något annat som låg bakom, det vet jag inte. Men det var iallafall kul att ha deltagit i Lilla Jubileumspokalen. Nästa år ska Zixten dit. Jag va hemma vid 1 på natten och vid 5 imorse ringde klockan för att göra iordning och bege mig mot flygplatsen och RHODOS! Mer om det sen! Hoppas alla har det bra!
Ps. Höll typ på att dö av värmeslag när vi kom ner här, så sjukt varmt haha ;-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards