Direktlänk till inlägg 25 augusti 2017

Del 2 - greklandsresa

Av Julia Jacobsson - 25 augusti 2017 18:52

Har varit hemma i drygt ett dygn nu, och kan ju lugnt säga att vädret i Grekland var betydligt mer uppskattat än detta.. Har ändå hunnit med att göra en hel del sedan igår. Körde Crepes med Jonna och Zigge, och red sedan L-G med Jonna och Mumba, de skötte sig bra allihopa. Har även fixat en del av beställningarna som jag fick under resan, så nu är drygt hälften färdiga. Skönt att få undan en del.

Till reseberättelsen.
På onsdagkvällen träffade vi några killar när vi va på väg till hotellrummet. La till dom på Snapchat och de va tydligen från London, lite coolt ändå! På lördagen gick vi upp och åt frukost, innan vi gick vidare mot poolen, där vi mest solade och lyssnade på musik. När klockan var runt ett åt vi middag och gick sedan ut och låg en stund till vid poolen. Det var dock extremt varmt denna dagen, så vi kunde inte ligga där så länge innan vi gav upp och gick in och bytte om. Vi gick sedan mot staden intill hotellområdet, ett jättemysigt litet "köpcenter" som var längs gatorna. Flera små butiker som sålda allt möjligt(tillochmed flera svenska godisar, hittade bla DJUNGELVRÅL, hur coolt är inte det, i Grekland haha) Vi gick vid 7 tillbaka för att äta kvällsmatsbuffé. Efter kvällsmaten tog vi några drinkar och satt på uteserveringen. Det va kareoke kväll och jag och Emma bestämde oss för att köra(jag som inte ens vågar prata inför folk och knappt kan sjunga, skulle självklart ställa mig inför hela hotellpubliken haha, men det blev ett minne att ta med sig hem iallafall). Vi sjöng och det gick över förväntan, så vi va nöjda. Efteråt gick vi ner till stranden för att prata lite med killarna från London, Reece och Jamie hette dom. Vi snackade en massa och det va superkul att få använda engelskan på riktigt med, istället för bara i klassrummet haha. Sedan gick vi och la oss.
På söndagen började dagen på samma sätt som de övriga dagarna, (fast eftersom vi brände oss så mycket dagen innan, satt vi under parasollet och läste, mysigt!) , men efter middagen gick vi för första gången ner till stranden för att bada och sola där. Vi upptäckte att det blåste där och va jättemysigt och kul att hoppa över vågorna i havet, så vi tillbringade sedan mycket tid här. Vi träffande även Reece och hans andra kompis där och snackade lite till med dom. Tanken va att vi skulle åkt till Rhodos - gamla staden på eftermiddagen, men bussen kom inte, så vi festade lite på hotellet istället och hade en helt otroligt rolig kväll, både där och sen efteråt när vi käkade massa snacks och snackade sent in på natten till måndagen.
Fortsättning på "resedagboken" kommer imorgon. Älskar att kunna skriva ner vad som hänt så att alla minnen kommer tillbaka när man läser det efter ett tag, underbart!
Trevlig helg på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards