Alla inlägg den 3 september 2017

Av Julia Jacobsson - 3 september 2017 17:17

Resultatet i derbyt var gryyymt! Crepes tog 2:a platsen på nya rekordet 1.55,8, en sänkning med 2,4 sekunder!
Värmningen var allt annat än bra. Han kändes inte alls bra, galopperade tillochmed lite mer än vanligt och tramsade otroligt mycket! Men eftersom han brukar bete sig ungefär så, så tänkte jag att det skulle bättra sig tills loppet. I provstarten började han galoppera, studsade på stället (så som han alltid gjorde i sina första starter, men inte har gjort de senaste starterna), vägrade ställa sig och började skengaloppera. Jag fick inte stopp på honom utan det va som att dra i en vägg, INGET hände! Han kurade ihop sig och det kändes som han skulle bocka och jag fick släppa efter. Han stannade av när han kom ikapp de andra som tur var. Jag tänkte bara att vi skulle sluta som diskade efter typ några hundra meter bara.. men när bilen släppte och starten gick så skulle han hänga med till varje pris. Jag fick bara sitta och hålla allt vad jag kunde och hoppas på att han inte skulle galoppera, för då skulle det va kört. När jag kollade bredvid mig så va han FÖRST! Jag blev väldigt förvånad och när det kom en häst invändigt så valde jag att ta det lugnt och gå ner i rygg för att han skulle trava in sig. Han hängde på bra och öppnade betydligt snabbare än vanligt! Vid ett varv kvar, låg vi 4 stycken en bit före övriga och så fick han en liten galopp, men ställde sig som tur var rättså snabbt. Han jagade ikapp och när han va påväg upp på tredjeplatsen fick han en galopp och jag hörde att den som låg 2:a var diskad, så jag tänkte att vi kunde ta en säker 3:a istället för diskad, så vi skulle ta det lugnt. Men Crepes valde att han skulle ikapp för han ökade och flög ikapp och gick om 2:an, så vi slutade 2:a! Helt otroligt och jag är så fruktansvärt stolt över honom! Alla fina ord som mina kompisar sa till mig gör en helt varm om hjärtat. Tyvärr finns det alltid lite glädjedödare, men att man själv vet hur det ligger till är ju ändå det viktigaste. Och jag är fruktansvärt nöjd att han äntligen fick visa de som misstrott våra tider innan, att han verkligen kan! Bästa Crepes, det kommer inte dröja länge innan vi är nere på helt grymma tider i loppet! :-D
(De 4 första bilderna på Crepes är tagna av Thea Magnesten, suuuperfina!)

Av Julia Jacobsson - 3 september 2017 08:39

Godmorgon!
Sitter just nu i bilen på väg ner mot Derbyt 2017! Crepes ska starta i ponnyloppet och det ska bli väldigt spännande! Otroligt roligt bara att få äran att ha kommit med! Resultatet är mindre viktigt, även om det är roligare om det skulle gå bra! Men nu ska vi se till att njuta av varje sekund! :-)

Sista delen av Rhodosresan kommer även här.
På onsdagen hade vi det bara riktigt mysigt och gjorde precis var vi ville. Gick upp och åt frukost i lugn och ro, och gick sedan till stranden. På dagen gick vi och åt buffé och solade sedan lite till. Vi gjorde sedan iordning oss, vilade lite och gick sedan mot stan för att kolla i affärerna och inhandla det som vi ville köpa med oss hem. Tyvärr hittade jag inte jättemycket denna dagen, men hittade ändå någon T-shirt och lite småsaker. Vi fick även testat "rullglass" (kommer inte på vad det heter haha), ni vet den där de hackar och skrapar glassen till rullar när den har fryst på plattorna(?). Riktigt coolt var det, och gott! Jag fotade även en hel del denna dagen och på glass-restaurangen kom ägaren fram till mig och gav sin mailadress och sa att jag gärna fick skicka några av bilderna till honom om jag ville, så att han kunde ha med dom i sitt bildspel, hur coolt är inte det?? När vi gick förbi en Italiensk resturang var där en grymt snygg servitör. Hans kollega såg att vi hade kameran och började snacka med oss och sa "Denna killen kommer bli nästa stora top-model, ni måste ta bild på honom" så skön kille, och jag och Emma va glada att fått tagit en grymt snygg bild på en lika snygg kille haha ;-)
På torsdagen gick vi upp tidigt, käkade frukost och gick sedan en snabb sväng till stan för att köpa det sista. Hittade bland annat en väska, solglasögon och T-shirt. Vi packade sedan det sista, checkade ut och väntade på bussen. Sedan bar det av hemåt efter en grymt bra vecka med otroliga minnen att bära med sig i livet! Stort tack till Emma för en grym vecka! :-D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards