Alla inlägg den 13 september 2017

Av Julia Jacobsson - 13 september 2017 23:43

Igår var både jag och mamma lediga och Jonna slutade hyfsat tidigt, så vi passade på att åka en sväng till Gekås. Det va inte så länge sedan jag va där med några kompisar, men jag kan inte komma ihåg sist jag va där med familjen. Även fast man aldrig har en aning om vad man ska köpa när man åker dit, kommer man ALLTID hem med en massa saker(oftast mest ät-och drickbart för min del haha, nä men känns typ så). Igår hittade jag bland annat lite hästsaker, kläder, min första julklapp, och lite annat smått. Efter shoppingrundan brukar vi alltid gå till Burgerking, det är typ tradition för oss när vi är där haha, men igår bestämde vi oss för att testas något annat. Vi hittade en thai/sushi och husmanskost-buffé, som vi blev nyfikna på och testade. SÅ gott! De hade en massa olika saker, bl.a Lax, jag som ÄLSKAR det! De har fått nya stammisar där nu haha.
Vi kom hem rätt sent, så det blev bara att gå och lägga sig nästan direkt.

Imorgon kväll blir det kval för Lill-Gumman. Hon har ju tränat på under några månader nu och har börjat gå lite fortare de sanaste veckorna, så vi bestämde oss för att kvala så att hon är redo att anmäla när vi hittar ett passande lopp. Hon behöver ju bara gå ca 30 sekunder över sitt rekord för att ändå klara det, så vi kan köra runt lugnt. Vi har dock aldrig varit inne med henne på banan och kört fort med sulky och tävlingsgrejer, men vi har gjort intervaller på rakbanan hemma. I måndags gick hon första intervallerna vi klockade och hon gick helt galet bra! Kapaciteten i den hästen är grym och hon har så stort kliv att man blir helt fartblind. Känns som att det går så långsamt fast att det går riktigt fort. Längtar SÅ mycket tills vi får komma ut på banorna och debutera och tävla tillsammans. Hoppas att hon går lika bra där som hemma, om inte ännu bättre! :-D

[Bild]

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards