Direktlänk till inlägg 16 september 2017

Nytt jobb & bortskämda hästar

Av Julia Jacobsson - 16 september 2017 12:29

Gooodmorgon!
Första helgdagen på väldigt länge som jag faktiskt är ledig från massa inplanerade saker, och det känns SÅ skönt! Samtidigt lite konstigt, känns som att man glömt något haha. Men ska ändå försöka få tränat mina hästar, sytt lite och träna mig själv idag.
I mitten förra veckan hörde Amanda(en kompis från travet) av sig och sa att de behöver arbetare på hennes jobb. Jag skickade till cheferna och dagen efter ringde de mig och frågade om jag kunde börja som i måndags. Självklart kunde jag det! Det är på en städfirma som heter Kajos städ och jag har varit där alla dagar utom tisdagen denna veckan. Det är väldigt varierande, ingen dag är den andra lik. Man har olika hus man är hos, dagis, kontor och privata. Det är lite som att ha lektioner och skolvecka igen, och jag älskar ju variation, och hittills har det bara varit roligt och spännande, så detta blir nog bra :-D samtidigt som man städar får man lite inredningstips och idéer från de olika husen, så nu vet jag en hel del hur jag vill ha det när jag sen flyttar hemifrån :-p

Häromdagen satt jag även och kollade på några sidor efter back on track täcke och skydd till mina hästar, och hittade både ett fleecetäcke och paddar till ett väldigt bra pris, så jag kunde inte låta bli att klicka hem dom haha. Bortskämda, glada hästar är de bästa hästarna ;-)
Vi avslutade gårdagskvällen med lite pizza- och film-mys med familjen, underbart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards