Direktlänk till inlägg 18 september 2017

Jägersro 17/9 - resultat

Av Julia Jacobsson - 18 september 2017 16:45

Huuur grym var han inte i loppet igår? Zixten gjorde nästan allt rätt när det väl gällde!
Vi åkte till Jägers med Zixten och Lumumba igår. Zigge var inte alls fin i värmningen, sprang och galopperade, kastade sig och sprang orent. Jag visste inte vad vi skulle göra för det kändes inte så bra. Vi hade inte satt på huvan på honom så jag hoppades på att det kunde vara att han bara va för pigg, som gjorde att han höll på så. Till loppet hade vi dock en dålig känsla eftersom värmningen blev katastrof.. tänkte att vi skulle bli diskade sådär typ direkt hehe.. men när starten gick, fick han en flygande start och var ikapp hästarna på volten framför redan efter typ 40m. Vi tog oss om och in på upploppet för första gången hade vi tagit ikapp den stora klungan jättebra. Jag tänkte då "fortsätter vi såhär så tar vi hem detta". Men vad händer då? Jo han galopperar, en STOR galopp... när han väl ställt sig så kämpar vi på igen och in i näst sista kurva kommer vi ikapp klungan. Vi hade att välja på att gå i 4-5 spår eller att chansa på en smal lucka i 2:a spår. Vi tänkte köra säkert och inte chansa så vi började styra utåt, men när jag såg att några hästar hade dragit iväg i ledningen så ville vi inte tappa mer och svängde snabbt in i luckan i 2:a spår. Zigge galopperade igen, ställde sig dock snabbt och började kämpa på igen. Eftersom jag kände att han kunde ta det om han skärpte sig så chansade vi och körde på. In i sista sväng tyckte jag att de sa att vi va diskade(?) vilket jag tyckte va konstigt på endast 2 galopper(jag hade hört fel fick jag klart för mig sen). Så jag fortsatte köra och gick i 3:dje spår förbi ledarna i utgången av sista sväng. Sen var det bara raka vägen mot mål! Även fast han stannade av lite i ledningen kunde han ta hem loppet, och jag va SÅ glad! Äntligen fick han stå först igen! Tiden var inte så toppen, men efter det loppet så var jag ändå väldigt nöjd med den! Och alla människor, kompisar och bekanta som sa grattis efter loppet, det värmer såå, tack alla fina människor! Det är härligt hur man kan vara glada och stöttande tillsammans! :-D

Lumumba och Jonnas lopp gick dock inte lika bra. Det är något som stör henne och vi måste försöka lista ut vad det är. Jag ska även testa köra henne i några pass här hemma för att hjälpa Jonna och se om jag har några idéer på vad det kan vara. Hoppas att vi får rätt på det så att hon och Jonna sen kan få visa vad de går för och verkligen kan! <3
Hoppas att alla haft en underbar helg, så laddar vi nu för ny vecka! Ha det så bra så länge! :-))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards