Alla inlägg den 21 september 2017

Av Julia Jacobsson - 21 september 2017 17:16

Är på väg till travet nu för att göra ett banjobb med L-G. Idag jobbade jag bara mellan 11-13, så det var en ganska lugn dag. När jag kom hem körde jag Crepes med Zigge på släp och de skötte sig väldigt fint.
Till helgen är planerna ganska samma för alla dagar, TÄVLING. Imorgon kväll åker jag, tillsammans med Åse (Tykos ägare och tränare) upp till Stockholm. På lördag ska jag rida Tyko i ett montelopp på Solvalla och det ser helt okej ut. Vi hoppas på att hålla oss borta från galopp denna gång, och då kan det gå riktigt bra! Vi åker förhoppningsvis hem rättså snabbt efter loppet. På lördag kväll blir det att pyssla om Zixten och packa inför söndagen, då det är tävling på Åby. Zixten går ut i lopp 6. Det ser ganska bra ut, OM han håller sig i trav. Och OM han håller sig i trav hela loppet så kan det även gå riktigt fort. Får hålla tummarna! Går han bra på söndag så har jag lovat honom vintervila :-)
På måndag blir det först jobb för min del på förmiddagen. På eftermiddagen åker vi till Halmstad för att starta i Lilla Hallandsmästaren. Jag kör Lill-Gumman, och det blir vår debut tillsammans på tävlingsbanan. Loppet ser faktiskt bra ut. Hon har gått väldigt bra i träningarna, och jag får hoppas på att hon går lika bra i loppet. Det ska bli så kul att starta tillsammans med henne för hon är så härlig att köra, flyter på fint och gör det man ber henne om, så det ska bli riktigt roligt, förhoppningsvis iallafall ;-)

Av Julia Jacobsson - 21 september 2017 01:20

Jag har nyss duschat och bäddat ner mig efter en lååång dag. Gick upp klockan 6 i morse, gjorde mig i ordning, åt lite och åkte sedan till jobbet som började vid 8. Vi visste inte hur länge det skulle hålla på idag, men det blev som i måndags och igår, till 4. När jag slutade bestämde jag fika-dejt med Emma, så jag körde bara hem snabbt för att duscha och byta om, sen träffades vi halv 5 i stan och tog en fika på Cecilias inne i stan. Jag beställde bl.a in en nötkaka, verkligen SÅ god! Vi snackade en massa om allt möjligt som händer i livet just nu. Vi blev sedan hembjudna till Philip(gammal klasskompis från Naturvetenskapen) på lite spelkväll och umgänge tillsammans med han, hans bror och Calle(också en gammal klasskompis). Vi skulle va där vid kvart i 8, så vi handlade lite innan och käkade en hamburgare på donken innan vi åkte dit. Väl hos Philip spelade vi ett spel, snackade en massa och gick sedan ut och gick en sväng i kvarteret, pratade och bara hade det riktigt roligt och avslappat. Det är verkligen SÅ uppskattat att kunna hänga med kompisarna och bara slappa en stund. Jag var helt slut efter jobbet idag, men efter bara en stund med som så var batterierna laddade igen, bästa! Åkte hemåt strax efter 12. Imorgon blir det jobb igen, dock börjar jag inte förrän 11 och hade bara någon timme, så det är skönt! Sen blir det travet på kvällen med L-G för att preparera det sista inför debuten.
Igår kom även paketet med Back on Track paddarna som jag hade köpt, så nu blir hästarna verkligen glada och kan må riktigt bra. Perfekt!
Nu kämpar vi de sista 2 dagarna innan helgen! :-)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards