Alla inlägg den 24 september 2017

Av Julia Jacobsson - 24 september 2017 09:59

Godmorgon!
Är nu på väg mot Åby för att tävla med Zixten idag. Hoppas verkligen att han är på humör att springa, för en uppmuntring kan jag verkligen behöva nu. När allt precis började vända och flyta på, så blev det bakslag och gick inte alls bra längre, trögt och eländigt..
Snabbjobbet med L-G i torsdag gick faktiskt inte alls bra. Hon var så otroligt stressig, stimmig och galoppig, inte alls sig själv. Vi fick iallafall kört ett provlopp med andra hästar denna gång, så att jag fick känna på henne i den situationen med. Men nu i efterhand så kan det antingen vara att hon inte blivit körd några dagar innan så att hon var för pigg, eller att hon bara blev stissig med andra hästar. Vi får iallafall göra vårt bästa för att toppa formen tills loppet imorgon.
Tävlingen på Solvalla igår gick väl också sådär. När loppet startade kom jag och Tyko iväg väldigt bra. Första varvet gick i ca 44-45 tempo hela vägen och vi tog ikapp något otroligt. Allt flöt på jättebra och jag kände att om vi bara fortsatte så, så skulle vi lätt ta hem loppet. När vi kommer ikapp närmsta häst, ca 700 kvar, bromsar han och ville inte alls gå om, utan ville hellre ta följe med konkurrenten. Han blev ofokuserad och in i sista sväng får vi galopp och jag tänkte att det kanske kunde bli som en "nystart" och kunde få fart igen. Han sprang om några invändigt, men bromsade igen när han kom upp bredvid en häst. Vi låg 4:a strax innan mål, men jag blev så less och tyckte att han iallafall skulle ta 3:an, så det blev kanske lite för mycket drivning(vilket jag absolut inte är stolt över och ångrar otroligt, blev bara så fruktansvärt ledsen när det gick så bra och allt slutade med pannkaka..) vi tog 3:an på 1.51,7 vilket iallafall var nytt monte-voltrekord för honom. Tyko besitter en helt otrolig kapacitet, så nu får vi bara försöka komma på vad som får honom att inte vilja gå om, sen kommer han bli väldigt svårslagen. Han är så härlig att rida när han tar tag i sakerna, snart gör han det hela vägen också :-D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards