Direktlänk till inlägg 30 juni 2018

Huuuur grym??

Av Julia Jacobsson - 30 juni 2018 12:45

ZIXTEN VANN GÅRDAGENS TÄVLING PÅ NYTT REKORD!!!
Alltså jag va sååå glad igår! Han hade varit SÅ jobbig hela veckan och värmningen gick inte alls som tänkt. Han vägrade springa på slingan, kastade sig och höll på, så vi fick lösa det på andra sätt.. han sprang väldigt lätt ner på fruktansvärt magiska tider i värmningen och det kändes ändå bra. Han brukar ju vara världens lataste, men inte igår!
När loppet skulle gå blev det först omstart, men sen kom vi iväg och jag va inte riktigt med på att starten hade gått, men uppfattade det hyfsat fort ändå. Första 500m gick inte så fort, ca 53 tempo. När jag ökade ut på upploppsrakan så slog han på galopp.. ökade väl lite för fort.. men när han ställde sig, kämpade vi ikapp den som låg 2:a och körde om vid varvet kvar. Sen jagade vi ledaren genom kurvan och SHIT så fort det gick!! Vi låg i 41-42 tempo genom hela kurvan och ut på halva raksträckan tills vi började komma om. Tryckte oss till ledningen 500m från mål, men då blev Zigge lat. Väldigt lat! Klockan vandrade ända upp till 57 tempo och jag kände att det va dags att rycka huvan. OCH som det hjälpte! Sa till honom att vakna och han gasade! In på upploppet sprang han nere på de grymma tiderna igen och kunde sen hålla undan ledningen ända in i mål! Var verkligen SÅ stolt över honom och SÅ glad! Vi har ju haft en väldigt tuff vår, då han i första snabbjobbet inte ens kunde gå 2.03 utan att ha typ 10 galopper på ett varv, så det känns skönt att kiropraktorn, extraträningen och vilan har gjort så mycket bra för honom! Aldrig tidigare har han varit så fin som nu! :-D
Sänkte rekordet med från 1.50,0 till 1.48,6

Imorse blev det utsläpp, frukost och sen lite möte. Efter det sprang jag en sväng, upp till bröllopsstrnen på över 500m höjd. Helt magisk utsikt där!!
Nu drar ja, Jonna och mamma in till Östersund för att shoppa lite och äta. Ska ladda inför imorgon också, då det blir start på Östersund och PEV mästaren går av stapeln! Loppet kommer att bli väldigt tufft men sålänge Zigge sköter sig och gör sitt bästa så är jag nöjd! Vi har även ett lopp till efteråt, samma dag. Det ser lite bättre ut, men det viktigare är ändå att han kämpar ända in i mål! :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54

Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards