Alla inlägg under september 2018

Av Julia Jacobsson - 28 september 2018 22:55

Då va det helg igen! För min del är det tredje dagen jag är hemma redan. Har varit ?sjukskriven? sen i onsdags då min förkylning blev hemsk igen. Förstår inte vad det är. Den kom ju när jag va på semestern och har hållit i sig sen dess, 1månad nu och det vägrar att ge sig.. man blir ju så bunden och jag hatar verkligen att sitta stilla och inte göra något, blir ju så rastlös! Aja, löser sig förhoppningsvis snart! Har iallafall fått ge mig ut och köra hästarna, och dom har varit fina! Idag körde jag och Filippa upp till Halmstad för att köpa godis, suget blev så stort haha. Vi handlade lite annat också när vi ändå va där.
Jag fick också veta idag att jobbet har kvar anbuden och sina kunder minst tills jul, så jag har iallafall jobb tills dess. Det har varit en massa snack, oroligheter och konflikter hit och dit, så dom har inte varit säkra på om de kunde ha kvar typ några anställda, men nu är det iallafall några månader till, tills de får veta det riktiga beslutet om hur det blir. Det är ju skönt att veta att detta året är lugnt iallafall! :-)

Av Julia Jacobsson - 24 september 2018 19:31

Igår fick jag äntligen sitta upp bakom Crepes igen! Han va otroligt laddad och kunde inte stå stilla när vi selade ut. Vi gjorde dock en bättre värmning än vanligt så det kändes bra. 5 minuter innan defilering får vi punktering och ska byta däck. Det visade sig att reservhjulet också hade punka och vi fick bara pumpa det första, försöka hålla lugnet och hoppas att det höll. Men redan när vi kom in på banan hade det pyst ut och vi fick bara köra som det va.. provstarten bakom bilen blev katastrof, men i den riktiga kom vi iväg väldigt fint, även fast att vi va mitt i klungan från start. Vi tappade lite i inledningen, även fast det tydligen gick väldigt långsamt.. men vid 1000m kvar började vi ta ikapp och gick upp på andraplats vid 700m kvar. Jag valde att försöka utmana direkt eftersom jag visste att ledaren va grymt stark. Vi hade ett otroligt högt tempo (ca 45 sista 500m), och i kurvan lyckades vi koppla greppet! Även fast han blev lite lat i ledningen, så lyssnade han när jag bad att öka och höll ledningen över mål! Fin tid med, 1.50,9 och helt utan galopp! Hans nya balans har verkligen hjälpt. 4/5 felfria lopp nu, när han bara haft typ ett i hela karriären innan! Så glad över hans prestation och att få tävla igen! Va ju mer än en månad sedan för mig med! Men nu laddar vi för 5års mästerskapet den 6 oktober. Hoppas på ett bra lopp där med! :-)

Foto: MVA foto

Foto: Åse Zetterqvist

Av Julia Jacobsson - 20 september 2018 18:21

Godkväll! Mycket som händer nu, livet består i stort sätt bara av jobb, äta och sova nu.. och däremellan försöka klämma in hästträning, kompisträffar osv, inte lätt! På tal om hästträning, så va jag i lördags tvungen att stryka Zixten. På onsdagens träning inför lördagen så kändes det som att det va något som störde honom, det va liksom inte som det skulle. Så vi strök och åkte och kollade upp det, och det va som jag trodde. Nu är det tillfixat iallafall och vi hoppas på att kunna träna igång lugnt snart igen.
Crepes däremot ska göra debut efter Visbyresan, nu på söndag. Det blir smålandsmästaren och det ska bli spännande! Han känns verkligen på hugget hemma! Ska bli otroligt kul att äntligen få tävla tillsammans igen! :-D
I helgen hade jag och Jonna myskväll och sen träffade jag även Harre unde helgen, en lugn, skön och SÅ välbehövlig vilohelg! Imorgon blir det jobb 5.30- 15(?). Sen blir det hem, köra Crepes, försöka hinna med ett pass själv och sen fixa mig för att bli hämtad av Emma för att åka till Halmstad och äta tillsammans. Vi har inte setts sen resan, så det ska bli kul att kunna prata lite om allt som hänt sen dess! Ha en fin fredag!

Av Julia Jacobsson - 11 september 2018 22:52

Godkväll! Är klar med alla saker för dagen och kan äntligen ta det lugnt! Helgen blev inte precis som jag tänkt mig. Blev riktigt sjuk i fredags och fick gå hem från jobbet redan vid frukost. Har nästan bara sovit hela helgen. Har dock hunnit med att köra hästarna en sväng. Igår va jag tillbaka på jobbet som vanligt och jag mådde mycket bättre! Både dagen och gårdagen har gått bra! Hoppas på att kunna va helt frisk tills helgen så att jag kan börja träna lite smått igen. Tror att jag började träna för tidigt sist och att det va därför jag blev så himla sjuk sen. Men det är svårt att låta bli när man älskar något SÅ mycket!
Anmälde även Zixten till start nu till helgen. Hade ju helt missat att anmälan till Östanåkra inte gick ut förrän på tisdagen, så hade anmält där i förstahand och Hallandsmästaren på Halmstad som andrahandsval. Eftersom Halmstad gick ut en dag innan så kom vi ju automatiskt med där.. lite surt, man är ju van att det alltid går ut på måndagen.. menmen, får göra det bästa av det, han får en comeback iallafall och kan börja ladda inför höstens starter. Fanns ganska bra lopp framöver, så det ser vi fram emot! :-)

Av Julia Jacobsson - 6 september 2018 19:05

Godkväll! Va ett bra tag sedan nu. Kände att jag behövde lägga detta åt sidan en stund och fokusera på vardagen. Jag tycker det är roligt att skriva här vad som händer och så, mest för att själv kunna gå tillbaka och läsa om saker som hänt osv. Nu har det hänt så mycket grejer, jobbet har börjat dra igång på allvar och det finns inte så mycket tid över. Så här kommer några bilder från den gångna veckorna. Mer om semestern kommer sen med! :-)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards