Alla inlägg den 24 januari 2019

Av Julia Jacobsson - 24 januari 2019 21:29

Äntligen dags att sova! Är verkligen helt slut efter dagen, har varit rätt mycket. Började den med att släppa ut hästarna och sen ta en promenad. Duschade och åkte till Halmstad för att 10.30 ha möte med min jobbcoach. Vi pratade i nästan 2 timmar och det börjar kännas väldigt hoppfullt nu, vilken är otroligt skönt! Åkte sen hem, åt och fixade stallet och jobbade lite med eget. Sen gjorde vi kvällsmat, tittade på farmen och sen blev det en promenad till. Har verkligen börjat att älska att gå och lyssna på pod när det är mörkt, otroligt mysigt!
I veckan har det hänt en del. Måndagskvällen spenderades hos Harre. Vi tog en mysig promenad och pizzadejt i stan.
Tisdagen blev en aktiv dag hemma. Tränade ett pass, fixade stallet och körde Zixten och gick med Wille(han fick testa sin nya brösta jag gjorde dagen innan, så fin han blev!) så duktiga dom va!
Igår blev det joggingrunda på morgonen, följt av utsläpp av hästar, stallfix, frukost och sen ut och köra Zixten, han va lite segare när han fick gå själv, men vi jobbar på mot målen i år! Det blev sen ett gympass innan vi fixade kvällsmat och kollade farmen tillsammans. Innan läggdags tog vi en gemensam promenad, jag och mamma, mysigt!
Imorgon är planen att träna, köra Zixten och fixa stallet. På kvällen åker jag till Harre och vi ska ut och äta och ha en mysig dejt-night, så mysigt! <3

Förresten, Crepes blev nominerad till årets 5-åring 2018! Verkligen så kul! Han hade ju verkligen ett toppenår, gjorde bara 12 starter, med resultatet en oplacerad, en 5:a, en 3:a, 2 andraplatser och hela 7 segrar! Han vann både en divitionsfinal, smålandsmästaren och va tvåa i uttagning till baggen och VANN hela femårsbaggen 2018! Han va sen bland annat 3:a i femårsmästerskapet, 2:a på gentlemannadagen på Jägers och sänkte rekordet med 5,4 sekunder! Han va sjukt bra förra året och jag va verkligen otroligt tacksam för allt! En sån säsong kommer inte varje år och jag är så glad, att bara vara nominerad är otroligt fint och även hur det än går så är han verkligen en vinnare för mig, min fina ponny <3

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards