Alla inlägg den 16 mars 2019

Av Julia Jacobsson - 16 mars 2019 09:39

Godmorgon! Har nyss kommit fram till Göteborg för utbildningshelg 2. Känns lite tråkigt då typ halva ponnytravsverige är på gala i Stockholm nu och mamma och Jonna också är där, hade gärna också varit med..
Förra helgen slutade inte som planerat.. när utbildningen va slut och jag bara ville hem, så bestämmer sig en lastbil strax nedanför Kungsbacka, att köra rakt ut på mig och preja in mig mot mitträcket när jag va på väg om.. fick bromsa allt jag kunde och hann bara tänka att om bilen gåt in i räcket så mosas jag.. kunde precis undvika räcket men höger sida av bilen blir helt avskalad och sönderskuren av lastbilens släp.. lastbilen fortsätter bara sin omkörning som att inget hänt och fortsätter sen köra.. min bil rullar iallafall så jag tar mig till närmsta avfart och märker att en bil kör efter mig. När jag stannat på en mack så kliver några killar ut bilen bakom och berättar att dom sett hela händelsen, tagit regnummer och allt. De hjälper mig med allt från att ringa polisen och anmäla till att ringa bärgare (en av killarna jobbade på bergningsfirman). Jag ringer mamma som tillsammans med resten av min familj får åka upp och hämta mig. Är så tacksam att det finns så snälla människor som hjälper en, vet inte hur man kan tacka dom nog, utan dom hade jag inte kunnat göra något då jag själv inte hade regnummer eller nått.. bilen åker till skrot och jag och mamma va uppe och tömde den i torsdags.
Denna helgen hoppas jag verkligen på mer tur på vägen och att jag aldrig behöver vara med om något liknande igen!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards