Alla inlägg under april 2019

Av Julia Jacobsson - 30 april 2019 05:48

Vad ska man säga? Resultatet överraskade mig ordentligt och det kändes som en stor vinst! Zigge lyckades ta en tredjeplats i lilla olympiatravet, på nytt rekord dessutom! Jag blev chockad, hade räknat med att kanske komma som allra bäst 4-5 om han skötte sig, men pallplats hade jag inte kunnat drömma om, SÅ stolt jag va över honom!
Väderförhållandet, underlaget och startmomentet va inte det optimala precis. Det va stora vattenpölar på banan och en väldigt geggig sista kurva pga allt regn. Han fick dåligt med grepp, men trots detta sätter han nytt rekord också, med nästan 1 sekund! Starten blev seg, men vi kunde accelerera snabbt och svarade ut LEDNINGEN i nästan 400m, sen tappade han fästet och fick galopp. Men kämpar på ikapp 2:an igen och springer superbra! I sista sväng får vi återigen inte mycket grepp och jag ser ingenting pga allt grus och gegga som skvätt upp på mig, och Zigge börjar bli lite seg. Men vi lyckas hålla 3:djeplatsen in i mål och när vi korsade mållinjen va jag såå glad, helt mållös över att han lyckats ta en 3:a i det gänget, bland en hel del hästar som tillhör eliten! Så roligt och allt länder bara så bra! :-D

Av Julia Jacobsson - 24 april 2019 06:59

Till helgen ska alltså jag och Zixten vara med i Lilla Olympiatravet! Tvekade att anmäla men när han kändes så bra på Färjestad, så kände jag att jag ville testa ta ut honom mot de bästa, för att se vad han kunde gå när han fick press hela vägen, så jag tänkte ?äsch, bara att testa, annars kommer man ingenstans?. Så jag anmälde, fast att jag trodde att vi absolut skulle vara långsammast. När startlistan kom ut så blev jag överraskad! Han va nästan bland den snabbare hälften i loppet och kan, om allt flyter på fint, kanske tillochmed ta en placering! Hur sjukt är inte det? Jag hoppas bara på ett fint lopp, att allt flyter och att vi kan få en bra tid! :-D

Av Julia Jacobsson - 21 april 2019 06:47

Resultatet fråg Färjestad, vad ska man säga? Jag är så otroligt nöjd med Zixtens prestation! Han slutar 3:a inte långt från andraplatsen, på tangerat rekord, i ÅRSDEBUTEN! Resan va dock inte lätt heller, fick köra i tredje/ fjärdespår mer än hälften av loppet, så jag va extremt nöjd med det resultatet!
Han va verkligen taggad innan loppet, hade massa energi, men jag hade lagt upp fodret på annat sätt dagen innan/ samma dag(tog kunskapen från kostrådgivarutbildningen och tänkte att det måste gälla alla, så varför inte testa haha), och det gjorde verkligen susen! Behövde inte ens rycka huvan i loppet!
Värmning och allt gick väldigt bra, väl vid loppets start kom vi iväg fint. Dock meskörde jag första 500m för jag va rädd att få galopp(fattar inte varför egentligen för han galopperar knappt aldrig..), men efter ett långsamt första halvvarv så började vi öka och då gick det undan! Kom ikapp en klunga vid varvet kvar och fick gå ut i tredjespår genom kurvan för att runda. In på bortre långsidan kom vi upp utvändigt en, som bara ökade, samtidigt som Zigge också gjorde det. Dom flög fram och klockan visade en helt magisk tid över hela sträckan! In i kurvan rundade vi några, men så galopperade en häst och vi fick flytta ut ett spår. In på upploppet galopperade ytterligare en och vi fick gå ut ännu längre, va nog i 5:te spår nu, men shit vad han spurtade, hemt otrolig. OCH, han sprang hela vägen in i mål innan han bromsade! Jag va så nöjd, glad och allt bara kändes som ett stooort steg framåt! Första gången det inte gick skit heller i påskbomben (blivit sist, oplacerad och diskad de andra gångerna haha..). Resan hem gick ju lätt och nu satsar vi mot nya mål, och lite nytänkande blev det med :-D

Detta fina foto är taget av Kurt Einevåg! :-D

Av Julia Jacobsson - 18 april 2019 11:19

Heeeej!!
Det va extremt länge sedan jag va här inne senast.. och för att va ärlig har jag verkligen inte hunnit. MYCKET har hänt, jag har gått en utbildning, PT, livsstilscoach och kostrådgivare. Jag har även fått nytt jobb, på Retlog, Biltemas lager. Så under 5 veckor har jag pluggat parallellt med jobb, haft helgträffar i Göteborg, samtidigt som hästarna och jag skulle hinna träna, så det har blivit väldigt få timmars sömn, upp 4-5 varje morgon för att hinna. Förra helgen sa min kropp ifrån, rejält! Jag va ute och gick och fick extrem smärta i magen, kom hem men det blev bättre, så åkte till utbildningen. När jag satt där så kom smärtan igen och det blev bara värre och värre. Jag fick åka till akuten och smärtan va så hemsk att jag höll på att spy, visste inte var jag skulle ta vägen, kunde inte stå ut. Efter flera timmars väntan, fick jag komma in och lämnade med brskedet att jag fått början till ett rejält magsår.. när man tror att det bara är att puscha så tar det stopp till slut.. fick va hemma från jobb hela förra veckan, bara sova och ta det lugnt. Vill aldrig igen uppleva den smärtan, och önskar verkligen att ingen annan någonsin ska behöva känna det. Det blir att prioritera om lite för min del nu. Dock är jag nästan helt klar med utbildningen och allt börjar lugna dig ordentligt nu. Dags att börja leva igen.
Idag är vi på väg upp mot Karlstad och Färjestad med Zixten. Imorgon blir det nämligen start i påskbomben, så taggad!! Tänk, äntligen är säsongen igång igen, känns helt sjukt! :-D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards