Alla inlägg under augusti 2013

Av Julia Jacobsson - 29 augusti 2013 09:55

Nu är vi på väg till Hallandsväderö med 9:an på friluftsdag. Det blåser ganska mycket och är väldigt kallt men vi överlever nog.
Igår efter skolan var jag på travet glömde jag säga. Zixten gick inte så bra men vi ska testa andra saker på honom. Sedan körde jag Begonia i ett snabbjobb och han var jätteduktig, jag var så nöjd med henne! :)

Av Julia Jacobsson - 27 augusti 2013 19:46

Äntligen har jag fått mitt körkort hemskickat och jag har varit ute och kört en runda! :D

Av Julia Jacobsson - 24 augusti 2013 16:06

Helt perfekt dag! :D
Idag var det tävling på Jägersro och jag skulle göra 2 starter med Dino Rex.
Först skulle vi gå ut i lopp 1 som var Brizy Cup finalen och sedan skulle vi ut i lopp 5 som var ett vanligt lopp.
I lopp 1 vann vi på nytt rekord med 5 sekunder! :D nytt rekord är 2.45,2 :D
I lopp 5 gick vi ut och tog hem en enkel seger! :D
Helt perfekt dag, kan knappt bli bättre! :D

Av Julia Jacobsson - 19 augusti 2013 07:57

Jaha då var det måndag och skolan börjar ?
Igår glömde jag uppdatera men jag var på tävling i Halmstad igår. Jag blev diskad med en, oplacerad med 2, blev 2:a med en där jag förlorade med ett huvud, och så vann jag med 2! Jag hade även med Zixten som fick gå en runda på banan. Han skötte sig jättebra och jag är så glad när jag känner/ ser att han utvecklas så mycket! :D
Idag ska jag gå i skolan till fyra, komma hem halv 5, ut och träna Begonia in äta och fixa massa saker.

Av Julia Jacobsson - 17 augusti 2013 20:42

Idag var det tävling på Tomelilla! :)
När vi kom dit började jag med att värma Dansör som kändes skitfin! :)
Sedan efter lopp 8 värmde jag Cascader som också kändes fin!
I lopp 11 var det Cascader som skulle gå ut i monteloppet och han gick ganska bra och tog ledningen efter något varv och höll den lätt in i mål! Jag är så nöjd med min pojke och att han äntligen är tillbaka på banan igen! :D
Lopp 13 skulle Dansör ut i och det började ganska bra men han fick 2 minigalopper och sen travade han på jättebra men var på väg att få en galopp men blev ingen och jag tog lite i honom för att det inte skulle bli någon galopp och då saktade han in ganska kraftigt men det blev ingen galopp men ändå så säger dem att Dansör blev diskad! Så tråkigt när man blir diskad på 2 galopper! Men jaja hoppas det går bättre för han i nästa lopp! :)

Av Julia Jacobsson - 16 augusti 2013 08:15

Idag vaknade jag tidigt för jag skulle in till Halmstad och skriva mitt moppeprov. Trodde det öppnade 8 men det gjorde det ej så jag gick med pappa till biblioteket och 9 ska jag vara och göra provet. Efter det ska vi nog inom någon affär och sedan är det att åka hemåt. När jag kommer hem ska jag packa och träna för i eftermiddag åker vi ner till familjen Lönner och bor där tills imorgon då det är tävling i Tomelilla. Det kommer bli sjukt kul att åka ner till dem ikväll! :D
Skriver mer senare :)
( bilden är från en tidning jag kollade i)

Av Julia Jacobsson - 10 augusti 2013 20:49

Vi kom hem runt 16.00 idag och efter det packade jag Cascaders saker inför imorgon då vi ska åka och tävla på Östanåkra! Efter att jag packat åt vi kvällsmat och sedan åkte jag med mamma och handlade. Nu ska jag packa mina egna saker och sen blir det nog sängen eftersom klockan ringer kl. 6 imorgon :)
Ska försöka uppdatera imorgon mellan all stress ;)
Ps. Kolla in Thildas blogg www.thildaaandersson.bloggplatsen.se
( bilderna är från Stockholmsresan )

Av Julia Jacobsson - 9 augusti 2013 10:31

Idag var klockan ställd på 6.30 för idag ska jag upp till Stockholm och köra nordiskt mästerskap!
Vi packade och 7.30 åkte vi hemifrån.
Nu sitter jag i bilen och blir bara mer och mer nervös, vilket är konstigt för jag är aldrig nervös annars :O
Loppet går kvart i 6 ikväll och jag kör Emmeros Hamlet som har fått äran att köra, och det är bara att gasa ;)
Ska försöka göra något inlägg senare om hur det har gått ;)
( Bilden är från uttagningsloppet )

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards