Direktlänk till inlägg 30 augusti 2022

Ångest är inget kul, men nu ska vi jobba framåt

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54


Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får mer och mer ångest efter varje gång nu..
Men hur va helgen då? Jo fredagen inleddes med vin och minigolf på Japans golfbana. Vi åkte sen till stan för att käka och dricka lite på Olearys där det blev hamburgare och vin innan vi gick ner mot hamnen och hamnade på någon uteservering som va jättemysig vid vattnet. Hade ingen aning om att det va sånt där nere och så fint! Tog en drink och gick tillbaka till olearys och sen till Venyl innan vi valde att ta en taxi och åka hemåt vid 1-2 tiden. Hade en jätterolig eftermiddag/ kväll som va behövlig avkoppling!
Dagen efter stack jag till gymmet, körde ett helkroppspass med intervaller. Jag kände att kroppen inte va helt 100 efter gårdagen men det gällde att ställa om och återställa inför kvällen när det skulle va 25års fest för Hugo. Åkte hem efter ett helt okej pass ändå och körde Tornado innan jag duschade och gjorde mig klar för att åka iväg. Jag va sjukt nervös över nya folk och gamla som man inte träffat på ett tag så det blev några drinkar innan. Slutade med många oklara samtal, många samtal som många inte mindes och en massa folk som man aldrig sett i det stadiet tidigare. Somnade väl vid 1-2 något, med ytterkläder och allt på, så tydligen frös jag. Vaknade 10 dagen efter och va fortfarande inte helt återställd. Jag, Jonna och Dennis åkte hemåt och köpte donken innan vi åkte till deras lägenhet och lagade pannkakor. Åkte sen hem för att göra mig iordning för att åka på älgsafari med Fredrik. Tur man har människor som vill hitta på saker så man slipper ångesten haha.
Det va inte alls som jag trodde där, så mycket större och en väldigt rolig upplevelse!
När jag kom hem körde jag Crepes med Wille på släp, tillsammans med mamma som körde Zigge med Bill på släp. Vi körde på åkern och dom va pigga och glada. Longerade sedan Tornado som börjar se finare ut för varje gång. Sen köpte vi kycklingtallrik och bara tog det lugnt.
Igår va meningen att gå upp vid 6 och springa men när klockan ringde hade psyket hunnit ikapp och ångesten gjorde att jag bara ville sova, vilket jag gjorde tills jag va tvungen att gå upp vid 7.45 Vid 8.15 körde jag mot Halmstad för att träffa psykolog vid 9, men när jag är på väg om en lastbil på motorvägen så smäller ena framdäcket och jag får snabbt sänka farten och ta första avfart. Fick ringa pappa, psykologen och säga vad som hänt. Pappa kunde inte va där på en timme och jag va sen. Hittade en liten ficka där jag kunde stanna på industriområdet och lyckades på egen hand byta däcket och hann till psykologen en halvtimme iallafall. Så sjukt skönt att kommit igång och ska nu gå på KBT varje måndag, hoppas SÅ att det hjälper!
Jobbade sen 11.45-20.30 då det va extrem stress på jobbet hela passet så jag knappt hann slänga i mig en banan. Efter jobbet va det meningen att träna men jag orkade verkligen inte det och åkte hemåt för att äta istället. Träffade dock en del folk på gymmet som höjde humöret lite, men det blev nog nästintill säljrekord och övertid igår haha.
Imorse skulle klockan ringa 5, trodde jag började 8, men så se jag att jag börjar 9 och tänkte att jag skulle försöka somna om tills 6. Vaknade dock 4 och kunde inte somna, hade sjuk ångest och tankarna bara snurrade så när den va 04.45 så gick jag upp och fixade frukost till hästarna och packade för att dra till gymmet istället. Nu har jag snart avklarat 30min på bandet, ett sjukt grymt ryggpass där jag ökat i det mesta och nu avslutning en halvtimme på trappan. Jobb 9-17 och ikväll ska jag rida intervaller på Tornado och äntligen testa köra Clousse igen, längtar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Jacobsson - 9 oktober 2022 08:23


Helgen gick snabbt förbi, men gud vad kul den va! Tävlingen i lördags gav mixade resultat. Först ut va Bill, han gick ett bra lopp men tröttnade på slutet och förlorade precis sistaplaceringen, men på tangerat rekord. Sen va det Willes tur, han ...

Av Julia Jacobsson - 1 oktober 2022 10:33

Nu har en hel del hänt igen, dagarna går i ett nu. Tisdags förra veckan åkte jag till Jägersro efter jobbet för att tävla Vincent AS. Vi kom iväg bra och gjorde ett fullt godkänt lopp där vi kom i mål som 4:a. Vi åkte hemåt och inom maxi för att ...

Av Julia Jacobsson - 19 september 2022 11:19

Jag känner äntligen att en liten ljusglimt börjar synas i livet, även om det är mycket motgångar nu så börjar jag känna mig starkare och starkare. Har börjar fokusera mer på mitt mående, att ta tag i det och göra saker som krävs för att det ska bli...

Av Julia Jacobsson - 9 september 2022 10:17

Ny vecka och ny start! Fan vad rolig helgen va, så sjukt välbehövlig, och är grymt taggad på den kommande veckan! Förra veckan red jag som sagt intervaller med Tornado i tisdags och han kändes fin! Va verkligen i behov av intervallpass då han flå...

Av Julia Jacobsson - 25 augusti 2022 21:41

Nu va det ett bra tag sedan här, har varit sjukt mycket med semester, jobb, stress och ångest så har mest viljat få ut allt på annat sätt. Men sedan sist så har vi bland annat hunnit va ute och spela bowling och ha utekväll med Jonna, dennis, Fil...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards