Alla inlägg under april 2015

Av Julia Jacobsson - 30 april 2015 09:41

Till helgen är det äntligen dags för tävling igen, och denna helg är det båda dagarna!! :D
På lördag styr bilen mot Jägersro där jag ska starta Zixten i ett autolopp. Utgångsläget är inte det bästa, eftersom vi är näst långsammast i loppet, men alla lopp ska köras, så vi får se hur det går!
Han ska i alla fall få använda sina blåa tömmar som jag köpte åt honom i söndags på Börjes! Så han kommer va snygg! :D

På söndag styr bilen mot Halmstad för att starta ett montelopp med Pannkakan! Det är vårt första montelopp tillsammans och både mitt och hennes första montelopp för året, så vi satsar endast på att komma runt godkända, då vi haft lite problem med galopperna i de 3 snabbjobb vi gjort -.-

I måndags kördes även Crépes för andra gången och var jätteduktig.
Begonia och Dansör såldes även i måndags, då vi ansåg att de hade det bra där de är nu, och de ville köpa dem, så så fick det bli!

Av Julia Jacobsson - 24 april 2015 20:48

i lördags förra veckan hade jag en trevlig kväll tillsammans med mina kompisar med trevligt sällskap och god mat! På söndagen gick tävlingarna över förväntan och både Zigge och Pannkakan blev trea på två superbra tider!!
I måndes hade jag studiedag och då passade vi på att sätta vagnen på Crépes för första gången och han var så duktig så att man kunde tro att han gjort det flera gånger innan, och han trampade på i ett friskt tempo med bra framåtbjudning i sin skritt, vilket var ännu ett plus!
I torsdags var Zigge hos kiropraktorn och denna gång var han bättre än sist, men han hade ändå ett litet fel som fixades till.
Idag har varit en lugn, och för denna vecka den första sköna dag sedan ett pat dagar tillbaka. Imorgon bär det av mot travet om vädret tillåter och då ska Pannkakan få sig ett litet jobb, roligt! :D

Av Julia Jacobsson - 17 april 2015 22:49

Under denna vecka har det varit full fart hela tiden och det har blivit ytterst få vilopauser, men nu är det äntligen helg och lite vila, och då jag är ledig på måndag med så blir det en skön långhelg.
I veckan har jag i allafall varit och lämnat tillbaka Gullan, storhästen som jag skulle ta montelicens på, då det har varit så mycket skitsnack från vissa i klubben och på kursen om i stortsätt allt, vilket gjort att jag tröttnat på det och bestämde mig att hoppa av kursen för att slippa den skiten.. Tråkigt, men så får det bli när vissa inte kan hålla sina elaka tankar för sig själv...
Jag har även tränat både pannkakan och Zixten som båda kändes mycket fina och biolight behandlingarna har de svarat bra på och har verkligen märkts på träningarna då de rör sig mycket bättre och det är jag väldigt glad för! Pannkakan gjorde sin sista finslipning idag inför loppet på söndag, och Zixten ska få komma ut imorgon och göra sitt sista, och på söndag bär det av mot tävling igen, och denna gång styr bilen till Kalmar för att starta i två lopp, ett med pannkakan och ett med Zixten. Loppen ser hyfsade ut och jag tror att om de sköter sig kan det nog gå bra! Pannkakan ska även få nya dojjor imorgon så jag hoppas att det blir racerdojjorna! ;)

Av Julia Jacobsson - 13 april 2015 18:09

Gårdagens tävlingar blev med blandade känslor..
I värmningen kändes Zigge inte alls bra och jag hade inga stora förhoppningar alls inför loppen. Men första loppet gick igång och Zixten kom iväg i en väldig fart och knappade in meter efter meter och i ingången till sista sväng hade han nått ledarklungan och gick ut i fjärdespår genom kurvan och sprang förbi hela klungan utom en som han sprang om i ingång till upploppet, sedan kom en snabb häst och gick upp i väldig fart bredvid vilket gjorde Zigge stressad och han fick en galopp och som de ansåg var den 3:dje fast var egentligen 2 galopper och ett fumligt steg... Lite surt att bli diskad som tvåa, fast ett bra lopp annars som man inte kan va besviken på.
I andra loppet blev framhästarna strukna och när starten gick tog Zigge ledningen och bara utökade in tills upploppet, där han lätt kunde jogga in till en enkel seger, på den ändå fina tiden 2.12,4 och UTAN galopp!! Han sprang så otroligt fint och om han sprungit hela vägen hade det nog resulterat i nytt rekord med!! Men jag är så otroligt nöjd och stolt över min bästa lilla Zigge!!! :D

Av Julia Jacobsson - 12 april 2015 09:29

Denna vecka har jag haft påsklov, som börjar gå mot sitt slut. Just nu är jag på väg upp till Åby för att starta två lopp med Zixten, perfekt avslut på lovet!
I veckan har jag bland annat hunnit med att sätta sele på Crépes för första gången, tömköra för första, andra, tredje och fjärde gången, och han kunde inte sköta sig bättre än han gjort, och nu är det nära att sätta på vagnen!!
Har även hunnit med två snabbjobb, ett med Zixten och ett med Pannkakan, det första "riktiga" montejobbet för hennes del igår, och det gick utmärkt!!
Det har även hunnits med ett fystest till montekursen, som jag fixade ganska lätt, vilket var skönt och även ett nytt rekord för 3km springbrunn för fystest på Hd samt ett personbästa på 13 min 40sek, vilket jag var otroligt nöjd över då jag inte tränat sedan i februari senast! :D
Nu ska jag i alla fall ta sista dagen på lovet på bästa sätt! :)

Av Julia Jacobsson - 3 april 2015 22:41

Dagens lopp resulterade i en 5:te plats, vilket jag var väldigt nöjd över!! Starten satte vi klockrent och kom iväg riktigt fint! Men i första sväng var det en som skrek till och blev orsaken till att Pannkakan slängde sig i galopp och tappade mycket mark. Men vi tog nya tag och kämpade ikapp bra igen, men precis innan vi skulle ut på sista varvet så tyckte jag att jag inte behövde hålla lika hårt i henne för att det gick så bra ändå, men då fick hon tyvärr inte tillräckligt med stöd, vilket resulterade till galopp två,, och då vart det bara att köra på säkerhet resten av biten, för att undvika en sista galopp. Vi lyckades ändå ta oss om några till och knep 5:te platsen på fin fina tiden 1.50,2, endast 7 tiondelar från rekordet!! Föra att vara första loppet för hennes del på över 2 år, första gången jag körde henne i lopp, samt med två sådana galopper och ändå gå så fruktansvärt bra,, då går det inget annat än att vara supernöjd!! :D
Nu laddar vi inför nästa start och hoppas på att kunna göra en ännu bättre prestation! :D

Hela resan var otroligt rolig och mysig, och vårt resesällskap, Amanda och Gonkan, var väldigt trevligt sällskap och nu laddar vi inför nästa år igen! :D

Av Julia Jacobsson - 2 april 2015 23:28

Det har varit en otroligt hektisk tid den senaste veckan, vilket har lett till ingen tid att göra de jag vill, utan endast läxor och provplugg...
Igår var jag i alla fall på travet för lite montelicensutbildningslopp, och det gick bättre än någonsin innan och Gullan travade för första gången hela vägen!! Så jag var otroligt nöjd!
Imorse hade jag en lektion i skolan, vilket var Svenska och där hade jag Nationella prov i tal. Det gick hyfsat bra, och direkt efter det stack jag för att starta resan mot Karlstad.
Vi anlände vid ca 5 tiden(första gången vi kommit fram när det varit ljust) och då red jag en runda på pannkakan och gick lite med henne tillsammans med Ijor och Amanda som även de åkte med oss upp, och den motionen behövdes efter ca 6 h i bilen.
Imorgon blir det att gå upp tidigt för att fodra, käka hotellfrukost och starta i PÅSKBOMBEN!! Ska bli roligt och som grädde på moset så börjar även lovet nu!! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards