Alla inlägg under mars 2015

Av Julia Jacobsson - 29 mars 2015 23:04

Igår på tävlingen gick värmningen jättebra och loppets första 500 m likaså, men sedan sista 1000 när vi körde ut utvändigt ledande, började han bryta inåt och springa illa, och tappade mycket.. Men han slutade ändå på en 4:de plats på 2.12,6 vilket var den 3:dej snabbaste tid han någonsin gått, plus att det va säsångsstart, så jag får va nöjd! :)

Efteråt så körde jag Pannkakan tillsammans med Amanda och Tigerlilja, och fy vad grymt bra hästarna var!!
Kan säga att sista hitet som vi körde gick undan som bara den!! Och inte snacka om sista 1000 och sista 500m då det gick tillochmed under rekordet!! :D
Nu får jag bara hoppas att det kan gå så bra i någon av tävlingarna i år med! :)

Idag har även Gullan ridits en sväng, och Crépes har fått testat selen för första gången, och han var jätteduktig! :D

Av Julia Jacobsson - 28 mars 2015 10:14

Idag bär det av mot den första tävlingen för året!! Det är Zixten som ska starta på Halmstad och det ska bli spännande att se hur han går! :D

Igår eftermiddag anlände Crépes, som jag ska ha och tävla med nästa år! Ska bli kul! Han är så söt!! :D

Av Julia Jacobsson - 23 mars 2015 12:50

Tävlingssäsongen ska äntligen börja igen och på lördag är mitt första lopp för året! Och gissa om jag är nervös, jag är JÄTTENERVÖS!! Det är Zixten som ska få komma ut och kriga, men det kommer va supernervöst, eftersom det har varit mycket krångel med honom i våras, och han har bara hunnit gått ett snabbjobb, så jag vet inte precis vart jag har honom, men det får väl gå som det går, så får vi hoppas på det bästa! :)

Av Julia Jacobsson - 21 mars 2015 23:47

Dagen startade ju inte precis på bästa sätt, det blåste och var otroligt kallt och regnade, och jag kände bara att det kändes så tråkigt att åka mot travet, men det fick bli så ändå, eftersom vi skulle kvala pannkakan och Zixten samt nästan alla andra av våra ponnyer skulle gå snabbjobb.
Vi kom iväg väldigt sent då det hade varit mycket krångel, så när vi väl kom upp var det bara att slänga på sakerna och ge sig ut, så Pannkakan hann inte värma något. Men tanken var att bara köra runt på ca 2.20 eftersom det räckte då hon bara var tvungen att gå under 2.35 Men hon höll inte riktigt med, eftersom hon var svinstark och bara drog iväg från dem andra och tuffade på i sitt eget tempo och kom imål på 2.01 Det kändes verkligen inte som att det gick så snabbt, men det gjorde det! Efteråt körde jag ett hit med Cascader där de gick ca 1.57 med två jättegalopper, som var ett resultat efter lite för långa tömmar samt lite lång käk, men jag var ändå hur nöjd som helst med tanke på att det var första gången jag satt bakom henne i sulky och gjorde snabbjobb!!

Sedan var det Zixtens tur. Han gick ut i sitt provlopp och eftersom han var lite dum när vi skulle sätta på käken, så fick han gå utan. Vi hann inte värma så mycket här helre, men det blev lite värmning i provloppet. Zixten lunkade på i deras andra tempo och på upploppet fick han sticka iväg lite i sitt eget tempo och tuffade på fint!
Jag vände sedan upp och körde ett hit med käken på och han gick jättefint och tuffade på i ett bra tempo och även fast han sprang och bromsade i kurvan till upploppet och hela upploppet för att han var själv så sprang han ändå i ca 2.08-2.12, men käken var lite kort, så det blev lite luftsteg, så vi längden den lite och vände upp och tog ett varv till och då kändes det ännu bättre, och sista raksträckan han sprang bara flög han iväg och tog i som bara den och kändes dunderfin!!! Han var även mycket lugnare idag än vad han var förra året och inte alls så galoppig, så det kändes jätteskönt!! För att vara första snabbjobbet för i år, på ett underlag som inte var helt toppen, motvind och blåst och att springa helt själv, så gjorde han det helt perfekt!! Jag var så otroligt nöjd med honom efter dagens snabbjobb!!! Efter allt slit och strul så visade det sig att det blev bra!! :D
(Bild på Zixten sedan i somras)

Av Julia Jacobsson - 20 mars 2015 11:05

Veckorna bara flyger förbi, och man hinner knappt med något längre...
Men i onsdags var jag i alla fall på travet för att för första gången gå på licenskursen, och det gick bra! Bara det att Gullan inte riktigt sprang så rakt och galopperade lite, men när vi fixade lite och sen red iväg igen så gick det bra! :)

Igår kördes Zixten med Pannkakan på släp, och han börjar faktiskt trava finare nu, så det är skönt! Nu ska vi ladda inför imorgon, då vi ska göra årets första snabbjobb, ska bli spännande!
Idag har jag fått första lektionen inställd, så jag börjar vid halv 12. Jag har bland annat hunnit med att mocka hela stallet och gått en 1timmes runda med hundarna, så det var skönt! Men det känns ändå lite onödigt att gå från halv 12-2 och bara ha 2 korta lektioner och en timmes lunch.. Menmen, men ska inte klaga, det är skönt med kort dag, sen är det ju helg!!

Av Julia Jacobsson - 17 mars 2015 15:03

I söndags förmiddag hämtades "Gullan" och det gick jättebra och när hon kom hem här var hon bara lugn och det var skönt!
På kvällen lämnades Begonia och Dansör hos de som ska låna dem, och det funkade jättebra! När de kom dit så bara gick de in i boxarna och var hur lugna och fina som helst, så det var skönt!
Igår körde jag Pannkakan tillsammans med mamma när hon körde Gullan, som skötte sig jättebra och var lugn och sprang på fint! Även Cascader var med på rundan och skötte sig fint!
Vi har även kommit på vad det var för fel på Zixten, och det var bara ett jättelätt fel att rätta till, så det ska det göras, så kommer det säkert bli bra sen! :)

[Bild]

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 15 mars 2015 11:13

Just nu sitter jag i bilen påväg för att hämta hem "Gullan", som är varmblodet som jag ska använda i montekursen. Det ska bli otroligt roligt och jag längtar väldigt mycket tills kursen startar, och tills när dem är över och när jag äntligen får ge mig ut i loppen och tävla, det ska bli fruktansvärt roligt! :D

Igår var en bra dag, fast kanske lite för lugn. Men jag red i alla fall intervalljobb med Pannkakan, och shit vad stark hon är! Jag hade otroligt ont i både armar och händer efteråt, eftersom jag fick använda ett par vanliga tyglar, då mina stegtyglar är borta och jag inte har någon aning om vart de är, då jag letat ÖVERALLT!
Men jag har nog konstaterat att jag måste sitta ner på henne för att få bra stöd, annars måste jag träna VÄLDIGT mycket! Men det sj nog bli bra sen!
På kvällen blev det mellomys med pizza och godsaker! Enligt mig var det även helt rätt vinnare av mellodifestivalen, typ första gången det hände, men det gjorde mig glad! :)

Av Julia Jacobsson - 13 mars 2015 09:19

Idag var det en helt fantastisk morgon! Klockan ringde kl 7 för att jag skulle ut och gå med mamma, och när man vaknar och det första man ser är hus solens starka strålar lysen in i runmet, är en underbar känsla! Äntligen har det börjat bli vår, och det har varit superfint länge nu! Får bara hoppas att det håller i sig!
Promenaden var underbart mysig, och den kyliga frostiga marken och de fina solstrålarna gav tillsammans en underbar känsla! Jag verkligen älskar att gå sådana här morgnar! :D

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards