Alla inlägg under augusti 2019

Av Julia Jacobsson - 31 augusti 2019 07:39

Gooooodmorgon!! Nu sitter jag i bilen tillsamamns med Filippa på väg ner till Ängelholm, för idag åker vi till Turkieeet! Tiden har gått SÅ fort och nu är det redan dax. Gick upp 5 imorse för att hinna med ett träningspass innan resan, när vi ska sitta stilla hela dagen, känns skönt att fått rört sig lite då.
Igår va sista dagen för mig på jobbet. Det va lite vemodigt och kändes lite jobbigt på eftermiddagen när jag fick städa ur mitt skåp och lämna in nycklar och kläder, säga hejdå till platsen och kollegorna som blivit som en andra familj.. men nu bär det av mot nya äventyr och ska man lyckas så gäller det att satsa stort och ge allt man har för att uppnå sina drömmar, även om det innebär jobbiga beslut och osäkerhet ibland ..
Eftermiddagen igår bestod av en löprunda(kändes verkligen att jag inte sprungit på över en månad haha kroppen va helt matt..), packning och även kräftskiva, innan en sväng till Halmstad mef Filippa för att fixa det sista inför resan. Nu är vi redo för att ha en grym semester och här ska det njutas!!

En lyckokaka gav mig detta besked, vad det innebär återstå att se, men hittills har det stämt! Nu är det dags att göra det grymt också!

Av Julia Jacobsson - 26 augusti 2019 21:03

.. till mig, haha
Sista tiden har varit fullspäckad! Har behövt lägga fokus på mycket personliga saker, vilket tagit all ork..
men nu är jag tillbaka och på riktigt!
Hänt sedan sist då?
Zixten startade som sagt i Lilla Åbergs, men något stämde inte.. han kastade sig redan i starten och visade att något inte va som det skulle, så han blev avställd efter loppet för att vänta på veterinärbesök (som kom idag). Han visade sig ha inflammation i knäet som nu är åtgärdat och nu blir det vintervila och laddande för nästa år!
Vi har varit en runda på Gotland med tävland. Crepes gjorde ett fint lopp på söndagen där han blev 3:a bakom två grymt bra, så jag va nöjd! Körde även Plira som både lyckades vinna uttagningen och final av Baggen 2019! Tusen tack Veronika! Va tydligen andra kusken genom tiden som vunnit det loppet två år i rad, lite kul :-p
I helgen va vi på Eskilstunas dubbeltrav. Fredagens lopp blev 6-årschampionatet med Crepes. Han gjorde ett fint lopp och sprang inte långt från rekordet, på en bana som va väldigt tung och blöt, vilket slutade med en 2:a!
Vi hade en mysig lördag med tacobuffe som avslut.
Söndagen blev tävling igen. Efter fredagens lopp märkte vi att han smått ihop fram och bak på båda sidor och vi fick testa bandagera på annat sätt. Vi har nu kommit på att det är när han slår ihop som han hoppar i luften. Blir att fundera ut ny balans och skydd som kan förhindra att han slår ihop och får ont!
Första loppet gick han ut och fick gå utan check! Springer fint och tar ledningen 800kvar. Svarar ut och går ruskigt fort ända fram tills upploppet. Dock slår han ihop mer desto fortare han går och då funkar det inte och han hoppar.. men han slutade som 2:a på ett nytt rekord, 1.47,0 Sänkning med 3,4 sekunder och han va SÅ fin!
Andra loppet gick inte alls.. förstår inte hur de kan lägga snabblopparnas lopp med knappt en timme mellan.. dom om några behöver verkligen längre tid.. så han orkade inte riktigt, med fel förutsättningar, men tog sig ändå runt som 3:a. Jag va sjukt stolt över honom ändå och hans fina insatser i helgen!
På personligt plan så sa jag upp mig från jobbet häromdagen. Idag blev pappren påskrivna och jag jobbar denna vecka också innan jag på lördag åker på semester. Valet va helt pågrund av att jag måste fokusera på andra grejer ett tag och folk får säga vad dom vill, men välmåendet måste komma i första hand, och jag kände att detta va den enda lösningen!
sååå på lördag åker jag och Filippa till TURKIIIIIET! :-D

Bilder från bland annat Crepes seger på the right way ponnydagen, han älskade fel håll och vann på nästan rekordtid. Från Ponnychampionatsegern med Plira och från Gotland otroligt goda crepes på Creperiet.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards