Alla inlägg under augusti 2022

Av Julia Jacobsson - 30 augusti 2022 07:54


Helgen va minst sagt händelserik, men nu har jag bestämt att jag inte ska festa i närheten av vad jag gjort på senaste tid. Vill nu fokusera på att må bra i både kroppen och psyket istället, vilket jag definitivt inte gör av drickan då jag bara får mer och mer ångest efter varje gång nu..
Men hur va helgen då? Jo fredagen inleddes med vin och minigolf på Japans golfbana. Vi åkte sen till stan för att käka och dricka lite på Olearys där det blev hamburgare och vin innan vi gick ner mot hamnen och hamnade på någon uteservering som va jättemysig vid vattnet. Hade ingen aning om att det va sånt där nere och så fint! Tog en drink och gick tillbaka till olearys och sen till Venyl innan vi valde att ta en taxi och åka hemåt vid 1-2 tiden. Hade en jätterolig eftermiddag/ kväll som va behövlig avkoppling!
Dagen efter stack jag till gymmet, körde ett helkroppspass med intervaller. Jag kände att kroppen inte va helt 100 efter gårdagen men det gällde att ställa om och återställa inför kvällen när det skulle va 25års fest för Hugo. Åkte hem efter ett helt okej pass ändå och körde Tornado innan jag duschade och gjorde mig klar för att åka iväg. Jag va sjukt nervös över nya folk och gamla som man inte träffat på ett tag så det blev några drinkar innan. Slutade med många oklara samtal, många samtal som många inte mindes och en massa folk som man aldrig sett i det stadiet tidigare. Somnade väl vid 1-2 något, med ytterkläder och allt på, så tydligen frös jag. Vaknade 10 dagen efter och va fortfarande inte helt återställd. Jag, Jonna och Dennis åkte hemåt och köpte donken innan vi åkte till deras lägenhet och lagade pannkakor. Åkte sen hem för att göra mig iordning för att åka på älgsafari med Fredrik. Tur man har människor som vill hitta på saker så man slipper ångesten haha.
Det va inte alls som jag trodde där, så mycket större och en väldigt rolig upplevelse!
När jag kom hem körde jag Crepes med Wille på släp, tillsammans med mamma som körde Zigge med Bill på släp. Vi körde på åkern och dom va pigga och glada. Longerade sedan Tornado som börjar se finare ut för varje gång. Sen köpte vi kycklingtallrik och bara tog det lugnt.
Igår va meningen att gå upp vid 6 och springa men när klockan ringde hade psyket hunnit ikapp och ångesten gjorde att jag bara ville sova, vilket jag gjorde tills jag va tvungen att gå upp vid 7.45 Vid 8.15 körde jag mot Halmstad för att träffa psykolog vid 9, men när jag är på väg om en lastbil på motorvägen så smäller ena framdäcket och jag får snabbt sänka farten och ta första avfart. Fick ringa pappa, psykologen och säga vad som hänt. Pappa kunde inte va där på en timme och jag va sen. Hittade en liten ficka där jag kunde stanna på industriområdet och lyckades på egen hand byta däcket och hann till psykologen en halvtimme iallafall. Så sjukt skönt att kommit igång och ska nu gå på KBT varje måndag, hoppas SÅ att det hjälper!
Jobbade sen 11.45-20.30 då det va extrem stress på jobbet hela passet så jag knappt hann slänga i mig en banan. Efter jobbet va det meningen att träna men jag orkade verkligen inte det och åkte hemåt för att äta istället. Träffade dock en del folk på gymmet som höjde humöret lite, men det blev nog nästintill säljrekord och övertid igår haha.
Imorse skulle klockan ringa 5, trodde jag började 8, men så se jag att jag börjar 9 och tänkte att jag skulle försöka somna om tills 6. Vaknade dock 4 och kunde inte somna, hade sjuk ångest och tankarna bara snurrade så när den va 04.45 så gick jag upp och fixade frukost till hästarna och packade för att dra till gymmet istället. Nu har jag snart avklarat 30min på bandet, ett sjukt grymt ryggpass där jag ökat i det mesta och nu avslutning en halvtimme på trappan. Jobb 9-17 och ikväll ska jag rida intervaller på Tornado och äntligen testa köra Clousse igen, längtar!

Av Julia Jacobsson - 25 augusti 2022 21:41


Nu va det ett bra tag sedan här, har varit sjukt mycket med semester, jobb, stress och ångest så har mest viljat få ut allt på annat sätt.
Men sedan sist så har vi bland annat hunnit va ute och spela bowling och ha utekväll med Jonna, dennis, Filippa och Tom. På onsdagen va jag hos Linn och sen banjobb med Tornado för vagn, första sedan han va skadad och han kändes helt okej för att va första sen skadan, inga negativa effekter efteråt, tack och lov!!Tävlade på Åby med Zixten och Wille som båda fick en 3:a med hem och Crêpes ett godkänt kval.
Jag och mamma åkte sen till Gotland för en vecka med tävling och semester. Vi besökte Katthammarsvik och åt räktallrik, solade och fick sprungit en del.
Tävlingen på fredagen gick Zixten och Wille varsitt lopp. Wille sprang fint men kände att något inte helt stämde. Han kom in som 2:a efter att spurtat sig till det bra på slutet.
Zixten fick nu värmning och det gjorde susen, han kom in som 5:a på 1.46,9, årsbästa och ändå kändes han loj.
På lördagen hade vi en lugn mysig dag i stan och avslutade med käk tillsammans med Emeli, Ingrid, Nanni och Jenni i stan.
Söndagens tävling va 5års baggen. Wille gick fint iväg men något va inte 100 idag heller, han kommer in som 4:a ändå.
Sen va det Zixten. Han va trött sedan fredagen men jag laddade honom från start och han flög iväg, tog ledningen och va nere på 38 innan svängen då han bromsade till 41. Han har ALDRIG varit nere så snabbt i en längre bit! Fick en häst utvändigt som vi ville men då galopperade den och han blev loj och galopperade med och sen ville han inte och på slutet tog krafterna slut, men jag va sjukt nöjd ändå!
Sen va det Wille igen, han fick bort bomullen och höjd käk, av med boots (detta fick han redan på fredagen) men han sprang fint till en 3:djeplats ändå.
Måndagen fyllde jag år och vi åt mysfrukost i klubbstugan där vi bodde nu. Jag sprang en sväng innan vi åkte till stan för lunch på Crepperiet, men det blev ingen hit, slutade i ångest och vi åkte hem, jag gick ut och sprang en sväng till för att rensa tankarna och sen åkte vi på kvällen till stan för att äta och tog ett efterrättscrepes på crêperiet, så jävla gott och kvällen avslutades bra!
Vi åkte sen hem på tisdagen. Jag körde Tornado hemma.
Jobbade sen onsdag, torsdag och fredag och det bestod mest av det och jobb. I fredags hade vi kräftskiva, jag, Filippa, Jonna, Dennis och Tom. Det va supermysigt och avslutades med att åka en spontanare till stan. Va hemma sent och lördagen blev en sväng till travet för banjobb med Tornado under sadel tillsammans med Jonna och Mazy. Han va dock inte alls fin idag, störde sig på sina bakskydd och sprang riktigt illa, så jag trodde han skadat sig igen.. men jag slängde av skydden och red ut igen och då va han såå fin!
Har sedan dess mest jobbat, tränat häst och igår va Thilda och kollade Wille och han hade flera spänningar.. skönt att fått fixat till! Vi bokade även flyg och hotell tills nästa helg då vi ska upp till Stockholm på livepod, Sweet or psyko.
Imorse gick jag upp 6, åkte till travet med Tornado för att rida banjobb och vi testade bandage idag bak. Han kändes MYCKET finare och nu ska vi bara lätta fram för att hinna undan snabbare och träna mer uthållighet så kommer det bli bra sen! Åkte hem och gjorde mig klar för jobb och nu har jag snart avklarat ett benpass. Ska duscha och sen hem.
Imorgon blir det springrunda på morgonen innan jobb, sen jobb 9.30-16.30 innan jag ska till Halmstad och spela minigolf och dricka lite med Simon, KUL!
På lördag ska jag på 25års fest hos Thildas kille och söndag ska jag antagligen på älgsafari med Fredrik. Fullspäckad helg haha.

Av Julia Jacobsson - 2 augusti 2022 10:48


Tisdag idag och semestern hittills har varit såå grym!!
Spel och drinkkvällen med Thilda och Hugo va såå mysig, så skönt att bara va hemma!
Söndagen gick vi upp och åt frukost innan jag körde till gymmet. Det blev ett benpass och det va riktigt tufft! Resten av dagen va jag bara hemma och fixade lite och körde Tornado ett joggingpass, jobbade lite och cyklade sen till Laholm för att posta paketen.
Igår började dagen med att jag tog cykeln till gymmet. På gymmet va det sen ett ryggpass med fokus hypertrofi (lite fler reps) och efter att va helt slut cyklade jag hem igen. Käkade frukost innan min gamla kollega Tina kom till oss med sin ridhäst. Jag och hon red då en runda med den och Tornado till Hjörnered och skogen, en mysig skritteunda! Så kul att göra något annat än den vanliga träningen med dom också!
Jag käkade sedan lunch innan jag drog till gymmet för att möta upp Simon för att ta en tävling på trappan, gillar att jag har folk i mitt liv som ställer upp på mina idiotideer haha. Jag vann tävlingen haha, men inte konstigt när det är min idiotmaskin som jag kör nästan varje dag.
Vi fixade sen oss och drog och körde en match i minigolf på strandhotellet. Det gick sjukt bra för mig tills sista hålet där jag klantade till det hårt och förlorade.. men vi fick druckit vin och öl och käkat glass, en riktig semesterkänsla och sjukt nice semesterdag! Hade en så bra dag igår! När jag kom hem va jag dödshungrig och lagade pastasås innan jag la mig.
Idag stack jag till gymmet direkt när jag vaknade och har nu avklarat ett bröst, Axel och magpass. Resten av dagen ska jag köra alla ponny och fixa staket innan jag vid 18 ska hämta upp Filippa för att åka och äta sushi för att fira att hon fyllt år, så mysigt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards