Alla inlägg under februari 2014

Av Julia Jacobsson - 26 februari 2014 22:30

Idag spenderades det mesta av min tid i stallet. När jag kom hem hjälpte jag mamma att sko Dansör, sen körde vi Zixten och Cascader, men vi ska se till att få skor på de också innan vi fortsätter träningen där. När Jonna kom hem gick vi ut och körde Dansör och Refol. De skötte sig fint!
Sedan när vi fixat stallet fick jag gå in och lägga mig på soffan resten av kvällen då jag har känningar och rätt ont i knäet sedan jag välte med cykeln häromdagen och slog i det -.-

Av Julia Jacobsson - 26 februari 2014 11:25

Då vi slapp svenskan idag så blev so framflyttat och vi hade den direkt istället och slutade då vid 10.45 En och en halv lektion! Kom hem vid 11.10 och det betyder mer tid i stallet! ;D

Av Julia Jacobsson - 25 februari 2014 21:41

När jag kom hem från skolan blev det att gå ut i stallet och köra Zixten och ha Cascader på släp bakom. Cascader var så otroligt seg och bara drog och försökte stanna och Zixten var också rätt seg. Det blev i alla fall backe idag och det gick bra, men de kändes inte helt hundra.
Denna vecka är annars en rätt bra skolvecka!
Måndag: studiedag
Tisdag: 8.40-14.00
Onsdag:8.40-12.10 då det är utvecklingssamtal på eftermiddagen får vi sluta tidigare, så otroligt skönt så onsdagar är mina längsta dagar annars! Nu har jag bara 2,5 lektioner!
Torsdag: 8.40-14.45
Fredag: 8.40-14.00
Rätt okej vecka ändå ;)

Han låg och solade lite när jag hämtade in honom B-)

Av Julia Jacobsson - 24 februari 2014 21:37

Idag började dagen med en liten joggingrunda, vilket var väldigt skönt!
Har fixat lite i stallet också.
På eftermiddagen tog jag hunden, cykeln och gick ut och cyklade runt lite runt omkring där jag bor. Det blev en liten runda på ca 1,3 mil, vilken var rätt kul att upptäcka nya ställen man inte visste fanns! :)
Träningarna med hästarna går bra och de börjar få fin form nu! Så nu längtar jag så otroligt mycket tills när tävlingarna drar igång i början av april, vill ha april nu!! :)

Av Julia Jacobsson - 23 februari 2014 23:29

Dagen började med lite sovmorgon och när jag vaknat så blev det lyxfrukost.
Jag gick ut och körde Cascader och han va otroligt seg idag men han skötte sig bra ändå. Jag gick sedan in och kollade på os finalen i hockey där Sverige mötte Kanada. De gjorde ett bra jobb men det räckte ju inte då de mötte Kanada som är så otroligt duktiga!
Senare gick jag ut och körde Zixten som skötte sig bra! :)

Här kommer även en liten bild på tårtan jag bakade häromdagen ;)

Av Julia Jacobsson - 22 februari 2014 15:16

Imorse åkte vi till Kungsbacka och köpte en vagn som jag ska ha när jag tränat mina russ. Jag köpte även ett par benskydd :)
Efter det åkte jag till travet för att rida Krut! Sista gången vi vände upp och red ett varv stämde det jättebra och han gick hur bra som helst! :D jag var så otroligt nöjd med honom! :D

Av Julia Jacobsson - 20 februari 2014 12:38

Igår var jag på travet och red Ijor. Det gick bra! :)
Idag börjar jag ta tag i träningen på allvar och jag började dagen med att springa en runda.
Jag ställde mig och bakade en tårta som vi ska äta sen när det kommer hit folk idag! :)

Av Julia Jacobsson - 18 februari 2014 08:38

Restaurangbesöket igår var väldigt lyckat och jag var supernöjd med maten! :) jag beställde planka med oxfilé och det var jättegott! :)
Shit vad mätt jag blev! ;)

Köpte även en oreo mjölkchoklad på vägen hem! Den var verkligen att rekommendera! :)

Åkte också inom och hämtade denna parfym på vägen hem! Stort tack till Maja för hjälpen! :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards