Alla inlägg under november 2016

Av Julia Jacobsson - 29 november 2016 22:37

I söndags efter jobbet så åkte jag och mamma in till Laholm på julskyltning, mysigt med julkänslan! Sedan gick vi vidare till en resturang med kinesisk mat där vi mötte upp pappa och Jonna för att äta en mysig liten söndagsmiddag, perfekt helgsavslutning!
Jag har börjat kolla lite på bilar nu på allvar för att kunna köpa en helst innan nyår. Jag hade från början tänkt mig en Volvo, men hittade en jättesnygg sportbil som jag blev förälskad i och som vi ska åka och kolla på istället. Nu återstår det bara att se vad jag tycker om den i verkligheten, och om jag gillar den så kan jag bli bilägare för första gången i mitt liv!

Av Julia Jacobsson - 27 november 2016 00:42

Fullspäckad är vad denna helg är..
Jobbade igår från 8-12.15, efter det stack jag till Gymmet med Emma, sen va jag hemma käka och åkte iväg mot Halmstad med Filippa, blev lite black friday shopping(hittade en jacka) och lite mysigt.
Idag jobbade jag 9-13.30, åkte hem, käkade, tvättade bilen och gav mig ut på en löparrunda. Tänkte bara ta en liten sväng idag men när jag va ute så va det rätt roligt så jag sprang tills det blev mörkt, och det blev 1 mil! Kändes inte ett dugg jobbigt hehe. 2 veckor kvar av hård träning nu, sen blir det massa julgodis, älskar det!
Nu ikväll så va jag i Halmstad på O'Learys med fotbollslaget, vi bowlade och käkade Hamburgare som avslutningsfest, mysigt!
Imorgon väntar jobbdar 3/3 denna helg, och sen blir det julmarknad och får se om jag hinner med en löprunda där mellan också..
Sen är det bara 4 dagar kvar till ledighet, SKÖNT!

Av Julia Jacobsson - 24 november 2016 10:09

Idag är det exakt en månad till julafton och jag längtar otroligt mycket, allt julgodis, julmat, mysighet, familjen och allt är bara underbart! Det ska ju inte bli helt fel med lov heller då man äntligen kan vila upp sig igen och slippa all stress!
På Facebook igår hittade jag några bilder som stämde in rätt bra på mig:

Av Julia Jacobsson - 20 november 2016 15:11

Utgången med mina kompisar i fredags var en av de bästa kvällarna på mycket länge, vi hade så otroligt roligt och förut kände jag en av de 5, nu känner jag alla och blev inbjuden att va med i deras festgäng på alla deras fester, så roligt!
Gårdagen spenderade jag på Väla med familjen, vi letade julklappar och jag hittade en liten present och några kläder till mig själv också. Vi avslutade utflykten med en lunch på Ikea och en Yogiboost, underbart!
Jag va nyss ute på en springtur i skogen, och det va helt underbart att springa idag! Det blev 7km men kändes inte ett dugg jobbigt för psyket att springa idag, så hade nog kunnat fortsatt ett bra tag till om det inte va för att vi ska på avslutningsfest med ponnyklubben vid 4. Helgen kan bara summeras med ett ord; perfekt!

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 18 november 2016 14:21

Klockan ringde vid kvart i 7 imorse. Eftersom jag är ledig från skolan på fredagar så hade jag planerat in ett jobbpass idag, lika bra att göra något vättigt. Passet blev från 8-13 och där hann jag med att köra 4 hästar, men de sista rundorna var verkligen hemska eftersom det va så kallt, geggigt och jag fick en massa grus i ögonen för glasögonen va så smutsiga att man inte såg något med de på.. men trevligt sällskap hade man iaf!
När jag kom hem slängde jag mig i duschen, otroligt skönt med en riktigt varm dusch när man är helt genomfrusen och smutsig. Sen fick det bli lite mat och ska senare ut i stallet och fixa. Ikväll ska jag ut med några vänner i Halmstad, roligt! :-)

Testade denna idag, gudomligt god!! :-D

Av Julia Jacobsson - 17 november 2016 16:34

Veckan hittills har bestått av skola, plugg och träning, och det va allt, hehe har verkligen haft fullt upp denna vecka :-p
Idag hade vi iallafall ett geografiprov som har tagit upp mycket av tiden innan, så det va skönt att få det avklarat! Nu kan jag äntligen fokusera lite på annat.
Jag har även denna vecka börjat ta tag i min löpträning i veckan, det är fruktansvärt tråkigt, haha men det är nödvändigt och känns otroligt bra efteråt, men nu är jag rätt seg i kroppen och det får bli vilodag imorgon eftersom jag ändå ska jobba då.
Just nu sitter jag i bilen på väg mot Ängelholm där jag har köpt en blå pufferpad till monten! Har så länge viljat ha en klarblå och när jag hittade en som sålde till ett otroligt pris så slog jag till direkt! :-D

Av Julia Jacobsson - 14 november 2016 09:27

Tävlingsresultat igår var ganska bra.
Zixten va först ut, fick en toppenstart men fick en galopp, snubblade och gick nästan ner på knäna, han bara försvann framför mig. Efteråt fortsatte han ändå att kämpa och gjorde världens upphämtning och kunde ta sig upp på andraplatsen på upploppet, och fick tiden 1.58, jag är så sjukt stolt över honom, han gör verkligen alltid sitt bästa!
Bella va jätteduktig i första loppet, ledde nästan ett varv men kom i mål som 4:a på nya rekordet 2.19,6
I andra loppet va hon lite trött och blev tyvärr diskad.. tyvärr är det en liten ful tradition för mig att det alltid går dåligt i säsongens sista start hehe, hoppas den avbryts snart.. ;-)

Av Julia Jacobsson - 13 november 2016 07:56

Nu sitter vi i bilen som precis har börjat rulla mot Kalmar. Ganska skönt faktiskt att det är årets sista tävlingsdag, för det är bara kallt, mörkt och jobbigt att åka på tävlingar vid denna tiden och man fryser bara.. förstår faktiskt inte varför de envisas med att lägga tävlingar såhär sent på året, hade gott och väl räckt att ha tävlingar till i slutet av oktober.
Men det roliga med tävlingen försvinner ju inte helt, så nu kör vi sista dagen och laddar för fullt! Sen kommer vi tillbaka nästa år igen, starkare och bättre än någonsin :-)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards