Alla inlägg under december 2015

Av Julia Jacobsson - 30 december 2015 17:14

Igår åkte jag ner till Väla för att försöka hitta något snyggt för mitt presentkort som jag fick där i julklapp. När jag åkte dit så visste jag att jag behövde ett par nya jeans (då jonna klagat på att de jag hade var så fula när de gått sönder så mycket på knäna) och jag hittade ett par! Jag hittade även ett par vita skor och en festklänning, så jag var mycket nöjd med gårdagens resa! :)

Av Julia Jacobsson - 25 december 2015 15:40

Nu är jag och mina hästar igång med träningen inför 2016 års tävlingssäsong. I lördags reds Bella för första gången och hon skötte sig utmärkt! Hon har även varit ute och blivit riden en gång själv med bara mig och hon var riktigt duktig! Det är otroligt mycket skönare att kunna ridträna hästarna nu i under den mörka tiden eftersom det går mycket snabbare att göra iordning och är smidigare, så det är skönt att ha fått henne inriden nu med!
I onsdags var jag hemma hos Amanda med Zigge och jag åkte med henne och Ijor ner till stranden för att rida lite, och de fick galoppera och mysa lite, och Zigge fick för första gången efter operationen ta ut sig lite och han slängde inte med huvudet alls som han gjorde innan och det är ett bra tecken på att det har gått åt rätt håll, vilket är otroligt roligt! :D Nu ser vi fram mot första körturen efter operationen, men det får vänta en stund till!

Av Julia Jacobsson - 15 december 2015 08:44

Jag kan knappt fatta att det bara är 9 dagar kvar tills jul! Det kändes ju som att det var början av 2015 nyss och nu är detta år på väg mot sitt slut, redan!! Men jag älskar julen och tackar inte nej till att det går fort fram mot den! ?
Igår så låg iallafall mitt mobilskal som jag beställde i slutet av november, i brevlådan och jag blev väldigt nöjd med det! Jag fick även en lapp på att jag hade ännu en sak att hämta ut, så det ska jag göra efter skolan, ska bli spännande då det kan va 2 olika saker ?
Jag kände också för att komma i lite julstämning igår och ställde mig och bakade lite lussekatter, även om det kanske är meningen att ha de till lucia, så är de ju väldigt goda och äts gärna efter lucia också! ?

Av Julia Jacobsson - 15 december 2015 08:44

Jag kan knappt fatta att det bara är 9 dagar kvar tills jul! Det kändes ju som att det var början av 2015 nyss och nu är detta år på väg mot sitt slut, redan!! Men jag älskar julen och tackar inte nej till att det går fort fram mot den! ?
Igår så låg iallafall mitt mobilskal som jag beställde i slutet av november, i brevlådan och jag blev väldigt nöjd med det! Jag fick även en lapp på att jag hade ännu en sak att hämta ut, så det ska jag göra efter skolan, ska bli spännande då det kan va 2 olika saker ?
Jag kände också för att komma i lite julstämning igår och ställde mig och bakade lite lussekatter, även om det kanske är meningen att ha de till lucia, så är de ju väldigt goda och äts gärna efter lucia också! ?

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 13 december 2015 11:04

I torsdags åkte jag med familjen till Gekås för att shoppa lite julklappar och så, men jag kunde inte precis köpa något till familjen när de var med, så jag ska åka en tur dit igen nästa torsdag tillsammans med en kompis, och då ska det shoppas paket! ? Jag fick iaf köpt några paket och lite saker till mig själv;
Ett par vantar
Ett skärp
En spann till Zixten
Tuggummi
Ett par transportbots till Zixten

I torsdags kom även mina presentkort från kicks hem, så i fredags tog jag eb liten spontantur till Halmstad för att köpa en låda med en parfym som jag viljat ha länge, så det blev bra! ? Enda problemet med resan var på vägen hem då det blev strul med busshållplatser och bussarna eftersom jag inte är så bra och van vid att åka buss mer än till skolan och tillbaka haha ?
När jag kom hem så hade Adam kommit och han stannade tills i lördags, och det var roligt som vanligt! ?

[Bild]

Av Julia Jacobsson - 10 december 2015 21:23

I lördags hade jag inget att göra, så då åkte jag med några kompisar till madison och festade och dansade lite, tännte att man kunde passa på då det var de n sista madison nåhonsin. Det var en otroligt rolig kväll och jag träffade några gamla kompisar som jag inte haft kontakt med på mycket länge, vilket var otroligt kul!, Men den var även
mycket händelserik och en del dramatiska saker hände också så att polisen va där och sprang omkring., lite läskigt. Vi var hemma vid 4 tiden och kan ju säga att man var rättså tacksam att få sova då :p

Av Julia Jacobsson - 4 december 2015 14:05

För någon dag sedan så kom tävlingskalendern upp på svensk travsport, så att man kunde se vart tävlingarna går de olika dagarna nästa år. Det var en väldans massa tävlingstillfällen, och planeringen har redan börjat lite smått. Jag har en del mål med mina hästar nästa år, och det är något som SKA klaras av då jag måste kunne bevisa för mig själv att jag kan göra något som lyckas! Därför har träningen nu börjat lite smått för min "lilla klan", för vi ska se till att lyckas ?

Av Julia Jacobsson - 2 december 2015 13:33

Nu när vi har kommit in i december och allt julpynt är uppe och julmusiken börjar spelas på radion så är det omöjligt att inte få lite julfeeling ?
Själv så älskar jag julen och det är enligt mig den absolut bästa högtiden på hela året! Nu är den snart här och all god mat man äter och det mysiga stämningen gör det inte sämre. Det enda som saknas nu är snön som gärna får leta sig fram tills julen så att det inte blir ännu en grön jul, för det är skittrist!
Jag måste även se till att ge mig ut och handla julklapparna snart så att jag slipper springa omkring i julruset de sista dagarna och känna panik, är liksom skönt att ha det fixat i tid så att man bara kan njuta sen ?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards