Alla inlägg under maj 2016

Av Julia Jacobsson - 31 maj 2016 12:24

På söndag är det hemmatävling på Halmstad och jag ska starta i 4 lopp, lopp 2, 4, 6 och 8... Snacka om att få stressa haha..
Först i lopp 2 rider jag Tyko, och det var ett bra tag sedan, så vi får se hur det går, men det ska iallafall bli roligt att rida lopp igen! :)
I lopp 4 & 8 startar Bella, och hennes lopp ser okej ut, men hon går bara ut för att få lopp i kroppen och komma ner lite i tiderna! :)
Lopp 6 startar Zixten i, och det blir ett väldigt tufft lopp.. Om vi har tur och allt går bra så kanske vi kan ta en femteplats, men vi får se..

Av Julia Jacobsson - 30 maj 2016 08:55

I lördags fyllde Beckas mamma år, och då åkte vi ner för att fira henne. Det bjöds på god mat (kallskuret med tillbehör, så otroligt gott!!) och en trevlig fest! :)
Igår var det ju mors dag, och den firade vi genom att åka en sväng till Gekås (Ullared), där jag hittade bland annat ett par transportbots till, och mamma hittade också en hel del! :)

Av Julia Jacobsson - 27 maj 2016 10:46

Nästa vecka, på torsdag den 2/6 så är det start i Göteborg på Åby men Zixten. Loppet ser på förhand väldigt bra ut och om han springer som han gjort de sista gångerna så vinner han! Men man vet ju inte då allt kan hända och han kanske galopperar bort sig, men det ser iallafall bra ut! Och igår när jag körde honom var han otroligt fin! :D
Det är som de säger, alla lopp ska köras, men jag hoppas på det bästa! :D

Av Julia Jacobsson - 25 maj 2016 21:48

Efter skolan åkte jag upp till travet med Crepes för att köra lite på slingan och banan bara för att vänja honom vid att gå där och inte kasta sig ut vid utgångarna och vara bångstyrig.
Idag följde Micke med med sin storhäst, så vi fick träningssällskap en bit av rundan, och idag var Creppe riktigt duktig! Han försökte dumma sig lite i början och inte ville gå på banan, men när han märkte att det inte funkade så var han snäll HELA rundan, och försökte inte kasta sig ut en enda gång!
Han fick även öka några hundra meter och kändes dunderfin! Han försökte även tävla mot storhästarna när de sprang om, haha tävlingsskalle finns där så att det räcker och blir över :p
Idag var jag stolt över honom och jag blir så glad när han visar framsteg även på denna fronten! :D

Av Julia Jacobsson - 24 maj 2016 22:34

Idag körde jag första rundan med Pannkakan efter hennes skada/ sjukdom. Det blev en 3km skritt och lite jogging runda och hon verkade normal igen. På vägen hem vägrade hon skritta för hon blev irriterad eftersom hon bara fick jogga så långsamt i max 500m, så då skulle hon steppa hela vägen hem.. Snacka om att jag var lagom trött på att hon inte kunde skritta mot slutet haha.. Men skönt att hon är frisk! :)

Av Julia Jacobsson - 23 maj 2016 10:27

Nu är det måndag och mindre än tre veckor tills sommarlov! :D
Igår så fick jag ett roligt erbjudande, och om detta blir av så kommer det bli otroligt roligt, så det hoppas jag verkligen! :D

Av Julia Jacobsson - 22 maj 2016 21:00

Dagen har varit på topp och hästarna har presterat mycket bra!
Först ut var Bella, som efter att ha vägrat gått till volten och stegrat omkull, sprang på fint i loppet och blev godkänd! Det blev ingen placering, men vad gör det? Det är bara lite mer träning så kanske hon inte bromsar hela tiden i loppet :)
Sen var det Zixtens tur. Han fick en MASSA värmning och när starten gick fick han 2 galopper innan 500m av loppet hade gått. Då fick jag göra ett val att antingen köra på, fast försiktigt, eller ta det lugnt och sänka farten. Vi valde att köra på de sista 1500m och han tog sig sakta men säkert om en efter en, och in på upploppet låg vi trea, men vi kämpade på och lyckades precis innan mål ta oss om och fick en andraplats! På tangerat rekord, 1.57,1 Jag var så fruktansvärt stolt över honom! :D
Duktiga hästar idag som skötte sig fint, vilket gör att man inte kan va annat än stolt! :D

Av Julia Jacobsson - 22 maj 2016 07:35

Nu sitter vi i bilen på väg mot Kalmar för tävling! Hästarna är iaf fina, så nu får vi se om de springer med :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Skapa flashcards